torek, 10. november 2009

Kako razbarvati obarvano perilo?

Perete stroj belega perila. Ko želite obesiti zadeve pa ugotovite, da je bila vmes črna nogavička.
Obratno se je zgodilo meni pred dnevi. Prala sem temno perilo, vmes pa je bil rumen bodi. Ki se je spremenil iz sončno rumenega v sivkasto-modrega s temnomodrimi progami. To se je zgodilo, ker sem podlegla oglasu za Mix color pralni gel, ker z njim lahko pereš perilo različnih barv. Nekdo je na mojo jezno objavo na Facebooku hudomušno pripomnil, da če nisem razumela, da je "mix color" pač zato, ker "zmeša" barve, haha.


Z varekino (no, belili) nisem ravno domača. Izhajam iz tega, da belilo pač pobeli, in bi bilo zato neprimerno ga uporabljat na rumenem kosu. Tako sem se odpravila iskat nekaj, kar bi izpralo modre odtenke. Pri pralnih sredstvih sem prišla do škatlice z jasnim imenom Remedia (popravi). Navodila so verjetno na deklaraciji na škatlici, zato ne bom prevajala, le dodala lastne izkušnje.
Ker sem imela le en kos perila za razbarvat, sem se odločila, da ne bom prala v stroju, ampak na roke. Dala sem pol vrečke prahu v nekaj litrov vode (originalno navodilo je cela vrečka v 8 do 10 litrov). Navodilo obljublja, da višja kot je temperatura vode, boljši bo učinek - seveda glede na najvišjo dovoljeno temperaturo pranja za določeno tkanino. V vedro sem vlila kar vrelo vodo in ji dodala malo mrzle, tako da sklepam, da je bila temperatura kakih 70 ali 80°C. Potopila sem bodi v mešanico in v sekundi (ampak res v sekundi!) je postal spet rumen.

Vsa navdušena sem se spomnila še par ponesrečeno opranih oblačil in jih šla iskat, da jih potopim v čarobno vodico. Sivo obarvane roza spodnje hlače so postale... rumenkaste! V rdečem vedru namreč ni bilo videt, da je bodi "pustil" rumeno barvo. Ker pa se iz napak učimo, bojo hlačke šle z naslednjim (roza-rdečim) strojem v pranje. Prepričana sem, da bo zakon rdečih oblačil, ki stalno nekaj spustijo, deloval, in da bojo spet roza.

Reklamna , a nadvse priljubljena sovirjeva majica bele barve je bila obarvana v roza. Seveda ne enakomerno, kajti tako bi sploh ne bilo videt, da je obarvana, ampak spet progasto. Tokrat sem zamenjala vodo in vedro in dala v dva litra vode (spet vroče) zvrhano čajno žličko prahu. In potopila majico. Ki se je spremenila v še-nikoli-tako belo!
Za rešit je ostal še en bel sovirčkov bodi. Res neumno naredijo te bele cunjice z živordečo obrobo ovratnika in rokavov: seveda je med pranjem postal roza. Spet sem zamenjala vodo in potopila bodi. Tako kot je bil bodi bliskovito bel, so bile bliskovito razbarvane tudi rdeče obrobe. Tako so zdaj oranžne. Kar me pa ne moti.

Torej,  očitno je čajna žlička prahu dovolj na 4 ali 5 litrov vode, če želimo razbarvat samo en kos perila. Tisti rumen bodi je namreč postal bolj bled, saj je očitno premočna mešanica pobrala tudi rumeno barvo...

Pričakujem komentarje, če bo kdo nadaljeval poskuse! Namenoma sem sestavila naslov posta iz takšnih besed, kot bi jih sama vtipkala kot ključne v brskalnik, če bi iskala nasvete, hehe.


6 komentarjev:

  1. hvala za nasvet, poskusim tudi jaz ;)

    OdgovoriIzbriši
  2. Živjo! Kje pa se kupi to Remedio? Sem ravno včeraj pobarvala vse na roza...

    OdgovoriIzbriši
  3. Dm-drogerie markt
    MERCATOR
    SPAR
    ENGROTUŠ
    MUELLER
    E.LECLERC
    ERA KOPLAS
    KEMOFARMACIJA
    SALUS
    PHARMAKON
    SANOLABOR
    FARMADENT
    GOPHARM
    MAVRICA
    NAMA

    OdgovoriIzbriši
  4. rada bi vprašala, kako lahko razbarvam belo haljo ker je sedaj roza barva halje

    OdgovoriIzbriši