četrtek, 5. november 2009

Dobrodošla, če so za kaj koristna: verižna pisma

Vsake toliko dobim v e-nabiralnik kakšno verižno pismo, naprej pa pošljem, če se mi zdi uporabno ali res simpatično. Powerpointovih osladnih predstavitev, kamor se je nekomu ljubilo pretipkavat romantične misli in zraven lepit slike s sončnimi zahodi, ker se je ravno naučil uporabljat ta program, pa recimo ne pošiljam naprej. 

Prejšnji teden sem v n-to dobila mail o bolni deklici, za katero ameriški družbi velikanki zbirata denar, da jo bodo lahko zdravili, saj stroški presegajo finančne vire staršev. V slovenski različici te verižice je podpisan celo slovenski zdravnik (ali res obstaja, ne vem), kar daje mailu (vsaj zame) veliko mero verodostojnosti. Vsekakor me ganejo mali bolni otroci. Ampak sem šla vseeno poguglat, če je na internetu kaj v zvezi s tem. In našla...

Rachel Arlington ni bolna. Pravzaprav sploh ne obstaja. Tudi če bi obstajala in bila hudo bolna, in bi ji ameriški družbi AOL in ZDNET želeli pomagat, bi verjetno neposredno podarili denar. V pismu je namreč prošnja, da naj čim več ljudi pošlje mail naprej, ker da za vsakega poslanega družbi podarita mali bolnici 0,03 USD. Samo na hitro poskusite pomnožit številko, če pošljete vsem v vaši mailing listi, in vsak od vaših prijateljev na poštnem seznamu pošlje vsem na njihovem poštnem seznamu in če...

Obstaja več verzij tega pisma - od tega, da je ponekod desetmesečna Rachel desetletna, do tega, da je pismo avtorska pesem, katero je avtorica napisala sinu avtistu (kaj je avtizem?). Rachel v nekaterih mailih boleha za levkemijo, nekje pa za rakom na možganih. Tudi fotografija je baje montaža. Vsaj upam! Jasno je, da se na tak način e-pošti ne da sledit, torej tudi ne zbirat denarja. Super bi bilo, če bi se dalo na tak način zbirat denar!

Tole o Rachel sem šla raziskovat, ker sem pred nekaj meseci dobila neko neverjetno e-sporočilo. Prebrala sem, da so našli fotoaparat s fotografijami dogajanja med nesrečo letala družbe Airfrance, ki je letelo iz Brazilije proti Franciji, in strmoglavilo v noči na 1. junij 2009. Res grozljive slike... Dokler mi zdrava pamet ni rekla, da kdo je tako korajžen (predvsem pa priseben), da med padanjem (in tresenjem, in kisikovo masko,...) še fotografira!?  Prišla sem do ogabne ugotovitve, da je nek bolan um mailu prilepil screenshote serije Lost, in razposlal okrog, češ da so posnetki junijske nesreče! (Tudi kolega Klemen piše o tem)

Če bi radi pomagali, in bili dobrodelni, pojdimo raje darovat kri ali kostni mozeg. Mislim, da je še vedno aktualna zgodba o fantku Nelu z Raven na Koroškem.

Tistemu, ki mi je poslal tale mail, bom odgovorila s tem, da mu bom v opomin poslala nazaj tale post. Prav tako bom poslala vsem (6-krat preposlan mail po pribl. 30 ljudi), katerih imena in e-naslove sem dobila v mailu, ker ne uporabljajo fuknkcije skrite kopije. Da bodo vedeli, čemu takšni maili služijo: zbiranje e-naslovov za baze podatkov!

Ni komentarjev:

Objavite komentar