petek, 29. februar 2008

Februarski PMS

Vsake toliko se zgodi, da naju z mamo ulovijo oglasi na televiziji. Ponavadi je razlog, da jih gledava, to, da daljinca ni pri roki ali pa sva zatopljeni v pogovor in se nama ne da obračat kanala. In ja, vsake toliko se zgodi, da istočasno rečeva: "O moj bog!" in zavijeva z očmi.

Par dni nazaj se je to zgodilo, ko sva prvič videli oglas za Coke Zero (glej k Hrčku), drugače pa vedno za en in isti izdelek: higienske vložke!

Izredno me moti, da v reklamah za vložke izkoriščajo, pravzaprav zlorabljajo menstruacijo in jo predstavljajo kot neke vrste neprijetnost, če ne bolezensko stanje.

Ali je menstruacija res tako nadležna? OK, besedo predmenstrualni sindrom in njen pomen smo že osvojili in moram priznat, da moški del mojih poznanstev to še kar razume. Moram priznat tudi, da včasih izkoristim frazo It's PMS time tudi kadar to ni res, hehe.

Subliminalna namigovanja na to, da če ne bomo uporabljale vložkov znamke x, se ne bomo počutile v redu, se da razbrat iz, na primer, tega, da so bejbe, ki imajo menstruacijo in uporabljajo vložke znamke x, oblečene v bele hlače! Oglas je posnet na beli jahti ali jadrnici, kajjstvemkajže, in tudi ostale barve v oglasu so svetle in vedre. Saj razumete: si predstavljate, kako naredijo prej/potem sceno v Topshop oglasih? No, le spomnite se, kako je prejšnji, passe' sesalec/krpa/telovadni pripomoček predstavljen v črnobelem, z mučeniškimi izrazi na obrazu, in kako je oglaševani sesalec/krpa/telovadni pripomoček predstavljen v lepih barvah!
Sprašujejo, v enem izmed oglasov, ali ne bi bilo lepo, da bi se v Tistih dneh nekdo bolj potrudil za nas, dame. In ob tem statisti nosijo bele (seveda, že spet bela barva!) fotelje okrog po avtobusnih postajah!

Me razumete, zakaj razlagam, da menstruacija ni bolezen, in razen tiste (morebitne) tablete proti bolečinam prvi ali drugi dan, ni nič hudega... Komot se da plavat in kolesarit, in ja, tudi seksat; stalnemu partnerju ponavadi ni big deal. Konckoncev, je samo kri, hehe. Pravzaprav zna bit skoraj ... erotično! Edina omejitev, razen tolerance do menstrualne krvi - oziroma samega pojava - je to, da so ženski reproduktivni organi v Tistem času bolj občutljivi za okužbe.

Ko mi boste naslednjič pošiljali verižna pisma, mi pa, prosim, ne pošiljajte tistega o beljenju vložkov, ki ima za posledico to, da se zaradi tega umre. Tudi, če je res.


5 komentarjev:

  1. zahodna kultura, pač. za nas je tudi nosečnost skorajda bolezen. porodne bolečine tudi niso neka kulturna univerzalija..

    oglase za vložke bi jaz umestil na polico fenomenov zraven oglasov za pralne praške.

    OdgovoriIzbriši
  2. Meni se zdi, da so bele hlače v reklami tudi namig, da jih lahko nosiš, ker so vložki tako učinkoviti :D

    Je pa dejstvo, da se ubadajo s to menstruacijo, kot bi bila nek bolezenski pojav, ki se ga odpravi le s pravimi vložki :D

    OdgovoriIzbriši
  3. Meni gre najbolj na živce količina teh reklam - in nekvaliteta. Kot si rekla - menstruacija je največje zlo ženske in točno tista znamka nas bo rešila travm v zvezi z njo - ne me j****. In vse po vrsti so tako zelo neumne, da se bojim, da je to belilo na vložkih škodovalo predvsem ustvarjalcem teh reklam (moje najljubše cvetke so prenašanje kavča po celem mestu in utišanje "klepetave kolegice" s tankostjo dnevnega vložka (wtf?).

    Kar se pa tiče tega verižnega pisma, se mi zdi trapast - praktično povedo, da so tako vložki kot tamponi strupeni in zelo nevarni. Ja, in kaj naj zdej, cel teden v banji ležimo? Pa Mooncup tudi ni zdrav pa žretje tabletk da menstruacije sploh nimaš tudi ne (ta je še meni najbolj logična, da ni zdravo) ... ja, važno, da kaj sploh je zdravo.

    OdgovoriIzbriši
  4. Ja, reklame so lahko prav bebavo podcenjujoče... Kar zazijala sem, ko so v nečem takem prvič uporabili besedo na m...

    Rahel ugovor: menstruacije so lahko tudi svinjsko boleče, v kombinaciji s klicanjem jelenčkov in dejansko nezmožnostjo normalnega dela. Ni pa niti najmanj kul, da hočejo vse skupaj spravit pod "bolezen".
    Še nekaj me je zmotilo: v situaciji, ko je oseba (beri: moški) nekaj zaj..... in se poskušala izgovorit pred drugo osebo (beri: žensko), je znala bit v uporabi fraza: "Sej maš PMS (podnapis: ...in ne možganskih celic...zato ne tež...)"

    lp

    OdgovoriIzbriši
  5. Oglasi za praške in vložke definitivno spadajo pod isto kategorijo, kar se tiče sitnosti (in neizvirnosti). :)

    Bele oprijete hlače so prav nalašč za to, da se poudari učinkovitost oglaševane zadeve. Beli kavč, ki ga nosijo po mestu za žensko v "tistih dneh" je pa absurd. Dooh! Prav to me je razjezilo da sem šla pisat tale post!

    Maja, ups, nisem vedela, da je lahko tako hudo, da pride do bruhanja?! Ufff... prav nič prijetno. Sem slišala, da ženske z zelo bolečo M jemljejo kontracepcijske, prav zaradi tega. Huh, upam da pomaga. Meni je tista bolečina kar malo mazohistično všeč. Mi daje občutek, da je vse OK, da so stvari na mestu, ker jih lahko občutim. (hahaha, kaj je blo to, sovica?)

    OdgovoriIzbriši