četrtek, 21. februar 2008

Hočem biti tvoj prijatelj!

Portali, namenjeni spoznavanju ljudi in virtualnemu druženju, mi načeloma ne predstavljajo nič slabega. Baje je (tako teoretiki in raziskovalci tega pojava) zaposlenim ljudem v današnjem času pač bolj komot spoznavat ljudi v udobju svojega doma in varnem zavetju anonimnosti, ki ga nudi ekran računalnika. Pravzaprav v to kategorijo spadam tudi jaz. Kot blogerka in kot uporabnica takih portalov.

Vse lepo in prav, tudi ljubezni in družine že obstajajo, ki so bile spočete tako, virtualno, ampak tekmovanje, kdo ima na listi prijateljev več ljudi, dobrih mačk in latino mačotov, je pa že pretirano.

Na Facebooku sem nekaj več kot eno leto, na Myspacu manj, oboje pa je bil vljudnostni klik na prošnjo tega ali onega prijatelja. Myspace poznam že dalj časa, in mi je bilo kar slabo, če sem šla kdaj pogledat, od vseh tistih blinkajočih strani, elementov, kvadratkov, spiralc, bannerjev, gif sličic in že spet tekmovanja, kdo ima več, boljše, bolj... bolj wow!

No, pa sem si naredila tisti profil, in kot na vseh podobnih portalih, je vsake toliko kapnil kakšen, ki je hotel postat moj prijatelj.

Še vedno vse OK. Smo že na začetku definirali, da so portali takega tipa namenjeni temu.
Po ogledu profila nekoga klikneš tisti gumb "Add XY as a friend" in s tem je zahteva seksi mački ali latino mačotu poslana, in čaka na uporabnikovo potrditev. Zahtevi lahko dodaš tudi osebno sporočilo. Ko te le-ta potrdi med prijatelje, sta prijatelja. In prav to je sedaj problem. Kako lahko osebi, s katero želiš biti prijatelj, pošlješ tisti tako imenovan friend request, tako, na suho? Kako lahko NE dodaš zraven sporočilca a la Živjo, si iz Nove Gorice, kot jaz, kam si pa hodila v srednjo? ali nekaj podobnega?

Kako lahko eni vprašajo, po tem, ko si jih očitno po nesreči (ali si imel dober dan) že dodal, kaj si po horoskopu, ko pa to piše v profilu. Kako si pričakuješ, da bom verjela blebetanju, da se zanimaš zame, če nisi vzel minute časa da bi prebral informacije v profilu? Več kot očitno je, da si želel imet samo še eno mačko več v svojem seznamu prijateljev, ki že zdaj, kot vidim, presega številko tisoč! (Mimogrede, tista na sliki je Eva Longoria, idiot plehki!)

Se hecam. Glede fotografije Eve.
Se pa ne hecam glede pop!zditisa nad obsedenim zbiranjem prijateljev, nad čimer se hudujem v tem zapisu. Kar ne morem verjet, da folk zbira prijatelje (predvsem ali celo izključno tiste lepe, seveda), samo zato, da jih bo imel čim več v zbirki. (Mislim, da se števca prijateljev ne da ostranit s strani. Kako pripravno, ne?) Vse to me spominja na čase vrtca, ko smo tekmovali, kdo je narisal najlepšo risbico. Moja risbica je lepša! vs. Jaz imam več prijateljev kot ti!

V mojih seznamih prijateljev so ljudje, ki sem jih tako ali drugače "poznala" že prej, in smo se na FB zbližali, samo eden je kapnil tja po nesreči. Eden izmed tistih, ki so si drznili poslat Add me as a friend zahtevek, in sem kar butasto kliknila z ja!.


Mi lahko kdo razloži, kako imaš lahko tisoč in nekaj prijateljev? Damn, kako komu uspe ohranjat stike s toliko ljudmi? Kako se spomniš, kdaj je imela Ninchyka izpit? Kako pa z rojstnimi dnevi? Saj veste, da ni lepo pozabit na rojstni dan prijatelja... Ali to pomeni, da imaš tisoč opomnikov v mobitelu ali Outlooku? Ali vsak dan klikaš vseh tisoč profilov, in sproti gledaš, kdo ima rojstni dan? Uhhhh....
Kako, hudiča, pa veš, da nisi zamenjal imen, in vprašal Tinchyko, kako je Tjaš, njen fant, ki je v resnici fant od Tanchyke?

Madona... Mislim, da si ne želim imet toliko prijateljev...




8 komentarjev:

  1. vse, kar je več kot 150, je neobvladljivo. tko so ns naučil according to research :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Haha, dobro, da imam na fb tako grozno prikazno sliko :D

    Mene sicer spravljajo ob živce ljudje na last.fm, ki mi razlagajo, kakšno krasno glasbo poslušam in kako lepo slikico imam in ... :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Lepo spet prebrat nekaj novega od tebe, smo te že pogrešali. ;) :) Sicer pa ja, se čisto strinjam s tabo. Myspace profil imam že kar nekaj časa in v tem obdobju sem se naučila kenslat neznane ljudi, ki nabirajo ljudi za večjo cifro in bande, katerih niti poslušam ne,predno jih dodam. Tako so mi ostali prijatelji, ki jih poznam že tako ali tako in kakšnih 5 ljudi, s katerimi sem se dejansko dopisovala po myspaceu in jih ne samo dodala. Vse ostalo je cifra, oseba, katere se niti spomniš ne. Facebook sem pa že zbrisala. Oz. so me "zamrznili", ker se ga ne da zbrisat. Pomirjujoče. Se mi pa kar smilijo ljudje, ki rabijo tako samopotrditev, nekaj tako praznega. Se pa spomnim, da je med mlajšimi (pod 15 let) bilo nekaj časa nazaj, zdaj ne vem če je še, cel šport imeti čimveč ljudi na msn listi. Mlajša sestra ene znanke jih je imela gor okoli 100. o.O Takrat sem se resno spraševala, kako se potem pogovarjaš z njimi? Če te klikne samo pol ljudi v pol ure s take liste, nimaš šans, da znese. Za konkreten pogovor prek msnja moram jaz omejiti na 5 chatov, sicer je to samo ja/ne/smajli pogovor, tako da res ne vem, kako mora to zgledati. Me prav zanima, s koliko od njih je dejansko že govorila.

    OdgovoriIzbriši
  4. @HrčEk, tista vaša šola mi je tako zanimiva! Nekaj let nazaj sem se želela vpisat tja v 3. letnik (TTK). Ah, zdaj je pa že prepozno...
    Hvala za informacijo! 150 komadov, torej... :D

    @Nina, tvoja očala na tisti fotografiji so ključna stvar, da sem te prepoznala, ko sva se srečali, hehe. Last.fm? Uh, vedno samo slišala o tem. Bom šla počekirat!

    @Nárëlaimë: iii, kako prijazno od tebe, da si mi napisala, da ste me pogrešali! Si mi kar polepšala dan. Naj ti prišepnem, da imam napisana še 2 posta, in me srbijo prsti, da bi kar oba objavila danes, ma ne bom, ker... Haha!

    "Se mi pa kar smilijo ljudje, ki rabijo tako samopotrditev, nekaj tako praznega." JA!

    In JA! tudi za MSN prijatelje. Sestrični (12, 15) jih imata gotovo blizu stotke gor. Zraven imen _Tynchyka_ ipd. pa mora bit obvezno cel arzenal srčkov in smileyev...

    OdgovoriIzbriši
  5. Ja, moja očala si res vsi zapomnijo - hecno, jaz pa vse več razmišljam o lečah :D

    Če se odločiš preizkusiti last.fm, pazi, da ga boš na začetku trenirala: klikala na srčke in tako, sicer boš - kot najdražji - trdila, da je obupen :D

    Na msn-ju imam pa sama skoraj izključno take ljudi, s katerimi hodimo tudi na kave, recimo (dobro, s tabo ne, si predaleč :)) ... Zbiranja kontaktov ne razumem in se mi zdi smešno, če moraš pet minut brskati, da najdeš tistega, ki mu hočeš nekaj sporočiti :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Sovica... zadeva je simpl as pasulj:
    klikni na remove friend button in voila! Ena lepotička iz zbirke je ušla. =)

    OdgovoriIzbriši
  7. Dobre in prave prijatelje lahko prešteješ na prste ene roke.Pika. Vse drugo je fake...

    OdgovoriIzbriši
  8. Nina, Foka: Tudi jaz imam v MSNju prijatelje, take, s katerimi lahko greš vedno na kafe. 5 je blogerjev, 9 sodelavcev, 10 pa ostalih prijateljev.

    Na FB je podobno. Veliko je blogerjev (ah, saj vesta, obe, hehe), ostali pa so prišli skoz rešeto po takih ali drugačnih kriterijih. Ampak o vseh (razen enem) sem že prej kaj vedela. Mam itak tak občutek, da blogerje nekako "poznam", pa čeprav nekaterih še nisem videla.

    Prav zato ne sprejmem vsakega. Ja, je treba ovrednotit samega sebe tudi pri tem! :D

    OdgovoriIzbriši