petek, 22. februar 2008

Oh, še ena vezava za dve leti

Ponavadi takim door-to-door "ponujevalcem" stvari zaigram zainteresiranega potencialnega kupca, rečem, naj mi pustijo številko, ker se moram posvetovat s člani družine, in da jih pokličem jutri. Ops, očitno so že uštekali tudi ta sistem. Ne deluje več. In tako se je končalo z mojim podpisom, da bom njihova članica najmanj naslednje dve leti. Huh, pravkar so me včlanili v eno izmed slovenskih knjižnih založb. Eh, cmon, Sovica, 8 knjig boš pa že kupila v dveh letih!

Moja mama je bila včlanjena nevemkoliko let in vsakič preklinjala, ko je morala izpolnit tisti pogoj - nakup najmanj ene knjige na četrtletje. Ampak - takrat sem vsaj brala! In k temu silila tudi mlajšo sestro, ampak neuspešno.
Še vedno rada preberem kak star, zatežen slovenski roman, ko grem v banjo. Iz tistih zbirk, ki jih je kupovala mama. Tisti, ki sem ga znala na pamet, in še zdaj znam nekaj povedi, so bile Mazzinijeve Drobtinice. Kaj sem jaz takrat vedela o tistem, kar je tam pisalo! Bistvo je bilo, da me je, petnajstletnico, avtor znal totalno vplest v dogajanje, in ja - seks in erotiko sem kar čutila, čeprav takrat še nisem vedela, kako to sploh zgleda.

Prav branje "zateženih" slovenskih del je nenazadnje omogočilo dobre ocene pri šolskih spisih, soliden besedni zaklad, in tudi tale blog se ne bere tako slabo, kajne? Kako je gledala profesorica slovenščine, ko sem ji razlagala, da sem za učinek dramatičnosti v eseju o Kocbekovi Črni Orhideji uporabila kratke povedi, za katere sem dobila idejo v ...
Heh, ja, dobro je izpadlo.

Praktičnost interneta je mnogokrat vprašljiva, kadar iščem informacije. Veliko raje pogledam v papirnat slovar, kot pa v tistega virtualnega. Bolj hitro je. In veste, lepo je prit h komu domov in videt knjige na knjižnih policah. Dajejo vtis, kot da si človek vzame čas zase in pokaže, da zna in zmore izpreč iz elektronike ali od ljudi, dela. Priznam, izpade bolj izobražen :)


Mama je videla izpolnjeno naročilnico in me vprašljivo pogledala, tako, malo WTF?, pa sem ji rekla, da se itak počasi selim od doma, in da me tako ali drugače čakajo čisto nove, prazne knjižne police, da jih začnem polnit.

10 komentarjev:

  1. "Pero je močnejše od meča" ni fraza, ki bi si jo izmislil naš predragi vodja države, da bi jezil južne sosede, ampak resnica, ki močno orje po podzavesti vseh nas ki radi gulimo razne banje, kavče, zofe in stolčke ter ob tem s kratkim vzdihovanjem listamo knjige... branje neke knjige preko zaslona si jaz predstavljam kakor sex skozi šipo. Vidiš že, ampak čutiš pa čisto nič....tako da jemlji tisto podaljšanje kot vzpodbujevalnik tvojega in sestrinega potapljanja v knjižne strani... totalno sem na vajini strani. LH

    OdgovoriIzbriši
  2. Ja, ni ga čez list papirja in pisano besedo. Kaj nam pomaga računalnik, če pride do izpada elektrike, če pride virus in uniči podatke,... knjiga je univerzalna in vedno bo. In še ena stvar je pri temu. Pri podatkih na internetu je včasih njihova relavantnost vprašljiva, tako se tudi jaz raje obračam na pisane enciklopedije in slovarje. enciklopedije

    OdgovoriIzbriši
  3. meni predvsem pri teh klubih moti to, da moras kupiti eno knjigo na 1/4 letje - izbira pa ni ravno pestra oz. po mojem okusu :(

    -sv3

    OdgovoriIzbriši
  4. Hahahaha, ravno danes so me mati pobarali, če potrebujem kakšno knjigo iz Sveta Knjige, zakaj drugače se bode izpisala. :)

    Smotkoti terorizirajo s temi pogoji, da moraš nujno kupiti knjigo vsake četrt leta. Itak so vse predrage. :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Pred mesecem sem se osvobodil sveta knjige!!! :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Hmm, meni pa je fajn.
    Eno knjigo na četrt leta kupit pa spet ni tak izdatek. Par pijačk, sladkarij, cigaret manj = večja razgledanost, več navdiha etc.

    Drugač pa je res lepo videt knjige pri kom, takoj dobiš občutek, da se s tako osebo da pogovarjat.

    OdgovoriIzbriši
  7. Moje police so polne mojih najboljših prijateljic; knjig. Do njih imam nek poseben, lahko bi se reklo romantičen odnos, saj se mi zdi knjiga zelo podobna ženski. Lepo diši, ko je nova in sveže mlada, več ljudi jo prebere in z njo bralno občuje, več užitka ti lahko ponudi in bolj zadovolji. Govoriti, da je knjiga draga ali celo predraga je tako kot jo primerjati z prostitutko, ki si jo lahko kupiš in nato ... pozabiš nanjo. Mogoče pa imam do knjig tak odnos ker sem na koncu koncev njihov kreator.

    OdgovoriIzbriši
  8. LH:Tudi ti to počneš v banji? ;) (I love it!)

    Only4U:Ja, NI GA ČEZ LIST PAPIRJA!

    Sv3der, Renton, Beba:Tudi jaz tega ne razumem - eno knjigo na četrtletje! Razumem, da si hočejo zagotovit določen prihodek €, ampak to je žaljenje knjig! (In člana.) Meni ni težko dat za knjigo 20€, mi je pa težko bit v to prisiljena! Ah, ne bo mi hudega. Saj pravim - imam čisto prazne police za napolnit, tako da ne bi smelo bit hudo :)

    Šwed:No, če boš še kaj rabil, se mirno obrni name :D

    Dicky:A veš, da sem na začetku pisanja posta napisala to o vonju knjig?! Ta vonj je božanski! Si tudi ti vohal učbenike za OŠ in SŠ, ko so v paketu "Modri Janez" prišli konec avgusta domov? Hehe...

    OdgovoriIzbriši
  9. Vedno.
    Meni ko potegnem čez liste knjige in mi tisti neopisljiv vonj zanese v nos.....mmmm, tudi z ženskami je podobno, vsaka diši tam za ušeskom najbolj...

    OdgovoriIzbriši
  10. O ja, tudi mene je hotela gospa na Bevkovem trgu pregovoriti... A sem se zadnji hip uspel izmuzniti, češ da se bom še malo pogovoril z Volkuljo. A se bojim, da če me naslednjič dobi v kremplje, ne bom imel takšne sreče... Sicer je dobro, da ni več samo knjig, ampak tudi dvd-ji in cd-ji, ampak vseeno, sovražim, ko mi kdo tako vsiljivo popnuja sto in eno ugodnost in če bom hotel kupovati knjige, jih bom sam od sebe ali pa se bom kar sam včlanil v Svet knjige

    OdgovoriIzbriši