sobota, 22. marec 2008

Na zaposlitveni razgovor

Sem imela namen napisat en tak polstrokoven zapis, ki že meji na članek, na temo o zaposlitvenih razgovorih. Še vedno si mislim, da je moj blog kolumna in ne dnevnik...

S Tamalo sva si ob kozarcu vina dajali prav o tem, da informativni razgovor ne bi smel biti razlog za živčnost. Ja, zakaj smo živčni, ko gremo na razgovor? Ali ni trg dela sestavljen iz povpraševanja in ponudbe, kot vsak drugi trg: delodajalec ponavadi povprašuje po določenem profilu človeka, iskalec zaposlitve pa ponuja njegova znanja, sposobnosti in pripravljenost za delo v zameno za plačilo.

Ugotavljam, da sem bila leta nazaj na razgovorih živčna, ker sem preveč prebirala nasvete o tem, kako se obnašati na razgovoru.

In zakaj so me nasveti delali živčno?
Zato, ker mi je bilo logično, da se bom predstavila (jaz prva) tistemu, ki me bo sprejel na razgovoru. Nasveti so namreč svetovali, da ne, da je prav, da se počaka, da ti kadrovik ponudi roko. Hmmm... Nasveti so svetovali tudi, da se moram obleč kakor da bi se potegovala za eno pozicijo višje od tiste, za katero se prijavljam. Kaj pa ko (če) me sprejmejo, kako se bom potem oblačila, če pa nimam desetih kostimov? Nasveti so nadaljevali s stvarmi tipa "Na prvem razgovoru nikar ne sprašujte po višini plače!" Hudiča, a čem tvegat, da že rečem ja, podpišem pogodbo, in nato čakam do naslednjega petnajstega v mesecu, da vidim izpis na plačilni listi? Pišejo še, da je treba bit iskren. Ali je taka iskrenost, da poveš, da si šel z zadnjega delovnega mesta zaradi lastnih principov, torej ponosa, v redu? Ali ne bojo potem mislili, da se zna enako zgoditi tudi pri njih?

Na Zavodu nas "naučili", da delodajalec NE SME vprašati kandidata nekaterih vprašanj. Na primer tega, da kdaj nameravam imeti družino. Zakaj že ne smejo? Je to preveč osebno? Ustavite konje! Tukaj je tudi druga stran, ne samo mi! A se je že kdo vprašal, da je delodajalcu pomembno, da ima opravka s kandidatko, ki se je prišla zaposlit samo zaradi tega, da bo imela finančno krit hrbet za enoletni porodniški? Smo res toliko nefer, da mislimo samo na ugodnosti, ki bi jih radi dobili od zaposlovalca, da pozabljamo, da je to enakovreden trg dam-daš in obratno: daš-dam? Zakaj želimo samo pravice, in pozabljamo na dolžnosti?

Mislim, da ni čudno, da so ljudje na razgovorih živčni. Ne tega, ne onega, pazi to, glej da ne boš tisto,... Lahko se najlepše oblečemo. In imamo najboljše reference. Če delodajalcu ne bomo všeč (še vedno stavim na kemijo), nas ne bo zaposlil. Vsaj jaz ne bi zaposlila profija, ki se med pogovorom ne zna nasmehniti (smile, not laugh).

Je pa ena stvar, za katero sem se odločila bit iskrena na razgovorih. Sicer me še ni doletela, a vendar spremljam na forumih, da je pogosto vprašanje tisto kaj imaš raje, pse ali mačke. Baje iz tega sklepajo, kakšen si, in je to eden izmed kriterijev za ocenit človeka ali je go ali no go. Aja, psa moraš izbrat. Jaz ne. Mačke so mi ljubše kot psi. Fizično in metaforično. Mačka je bolj čista kot pes, bolj fina, in zdi se mi pametnejša. Če za psa velja, da je zvest (ali je v tem štos, torej?), ker tako brezglavo in (oprostite, naivno) sledi gospodarju, za mačke velja da so samosvoje, ane? Hej, to ne pomeni, da ne bom lojalna, torej zvesta podjetju, ampak velja, da bom samostojna! No, bom poročala, če me bo doletelo to vprašanje...


Čas me je prehitel... Nadaljevanje sledi v torek...


13 komentarjev:

  1. Moje izkušnje... obleči se tako, da se boš počutila v redu, torej, da boš to ti, takšna kot si... ok, ni treba glih v razcapanih cotah hodit okoli, ampak je v glavnem važno to, da si urejena, čista (beri ne zaudarjaš po švicu, mastni lasje,...) in spontana. Bolj, kot se oblečeš k ena frajlica, slabše se boš počutila in to bo navzven tudi videti. Odgovarjaj po resnici, jst vedno, če me vprašajo zakaj tako mislim, jim zadevo razložim... če jim ni všeč...ej, sorry... Živčen si pa itak, ker ne veš kaj te bodo vprašali...na zadnje so me spraševali, če bi šla delat za 6 let v Tuzlo in sem rekla, o fajn, tam pa res še nisem bila, pa je tip pol rekel, da je to sam tko vprašal, da vidi moj odziv... Tko, da... vedi, da te nobena pogodba ne more vezat k nečemu česar ti nočeš, torej delo v tujini, prepoved zanositve,itd. V zvezi z mačkami in psi... Jst vedno rečem, oba! Da si bosta delala družbo, mačka zato da mi bo predla na kolenih, ko bom brala knjigo, pes pa da me bo spremljal na sprehodih v naravo. Pa so bili tiho, samo gledali so me =)

    OdgovoriIzbriši
  2. Zdravo!

    Zadnja dva meseca non stop visim na razgovorih. no včeraj sem že bila na osmem... pa ponovno tema. Ubrala sem že vse taktike od oblačenja, komentiranja,lepega vedenja...
    Ne vem kaj je z mano narobe...
    Svetujte mi!

    mojca

    OdgovoriIzbriši
  3. O načrtovanju družine te ne smejo spraševati, ker je tako zapisano v zakonu - ta pa je posledica dejstva, da večina delodajalcev ne bo zaposlila ženske, ki se jasno izrazi, da namerava imeti družino. Pa čeprav ima to v načrtu čez 10 let. Dejstvo je tudi, da so mnoge ženske ob podpisu pogodbe o zaposlitvi morale podpisati tudi posebno listino brez datuma, ki je stopila v veljavo, če so slučajno zanosile: odpoved ... (Seveda je to nezakonito, samo da tega večina ni vedela.)

    Da si živčen na razgovoru za zaposlitev, je pa nekaj naravnega, sploh če si bil že na nešteto razgovorih, kjer si že imel super občutek, potem pa so zaposlili kakšnega "vipovca" :D

    OdgovoriIzbriši
  4. Mojca, če bi imela penis, bi ti bilo lažje dobiti službo... tko je to... še na vseh razgovorih kjer sem bila in kjer sem nato dobila negativen odgovor je v njih pisalo: "Na podlagi zbrane dokumentacije in opravljenih razgovorov je bil za delovno mesto xxxx izbran kandidat xy." Seveda, vedno moški, kakopak. =)

    OdgovoriIzbriši
  5. Ja zdaj smo pa moški vsega krivi, lepo te prosim...wake up!

    OdgovoriIzbriši
  6. Ne govorim, da ste moški kaj krivi, halo??? A vse razumeš kot napad nase, al`kaj... Je statistika o zaposlenosti moških in žensk z isto stopnjo izobrazbe dovolj zgovorna. In govorim o tem, kar sem sama občutila med razgovori, med drugim vprašanja v zvezi z družino. Tko. Kdaj so tebe osebno na razgovoru vprašali, če nameravaš imeti otroke? Najbrž nikoli.

    OdgovoriIzbriši
  7. Dejstvo je, da je za tipe plus, če planirajo poroko, froce ali pa jih že imajo. Ker to pomeni, da so dosegli določeno zrelost v življenju, da so se sposobni vezat in nenazadnje ... da potrebujejo službo tudi zaradi finančne varnosti familije. In ne bodo nepremišljeno odšli proč ... Če pa ženska planira družino pa to pomenijo porodniške in bolniške.

    Mene še niso nikjer vprašali kako pa kaj otroci ... Če bi me, bi povedala po pravici: "Vse ob svojem času!" Ko bo čas zato, bodo prišli še otroci.Al imam službo ali ne.
    Pa o psih in mačkah me tudi niso še spraševali. Verjetno bi rekla ali oba ali nobenega. Sej sta oba fajn, ampak bi komot živela tudi brez živali!

    OdgovoriIzbriši
  8. Foka, jaz se obnašam TOTALNO v tem stilu, kot si ti napisala: "če jim ni všeč...ej, sorry..." Pravzaprav že skoraj prepotentno! Navsezadnje si jaz izbiram, kam želim it delat in neumno bi bilo igrat, da sem na mrtvo zainteresirana za službo, kjer vidim, da se ne bi počutila v redu. :D

    Prav zato sem se lotila pisat tale post. Da bi ljudem povedala, da ni razloga, da bi bili živčni, ker je trg dela sestavljen iz povpraševanja in ponudbe. Cenkamo samo za višino plače in ugodnosti. Oni bi čim manj, mi čim več, hehe.

    Nimam veliko izkušenj z razgovori! Živčna sem bila samo enkrat, ko je bil uspeh razgovora odvisen od videza/simpatičnosti. In če petim članom komisije ne bi bila všeč, ne bi bila sprejeta.

    Torej, če nismo primerni za delovno mesto, je vse zastonj: sveža barva las, špičaki, diploma, opravljena z desetko, kostim od Chanela. Oni rabijo izkušnje. Jaz tle odpadem. Jebat ga.

    To od otrok se mi zdi kar fer, da te vprašajo. Podjetje ima pravico vedet, ali si jih prišel izkoristit za take bonitete, kot je porodniški, al si prišel si ustvarit kariero. Jaz sem pripravljena podpisat klavzulo v delovni pogodbi, da če v naslednjem letu zanosim, dam odpoved oziroma da se odpovem "plačani" porodniški.

    Tudi delodajalci niso neumni in dobro vejo, da tudi če rečemo, da ne nameravamo še imet družine, se (lahko) ravno tako zgodi. Hja, prej ali slej bo treba imet otroke, cmon, drago podjetje! ;)

    Mojca, prej ali slej bova dobili službo. Jaz si to, če me ne vzamejo, razlagam kot znak, da me čaka nekaj boljšega in da se splača čakat.

    Ksenija, prvi odstavek si legendarno napisala! :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Najprej ena malenkost: porodniška ni strošek delodajalca in kot taka ni nikakršna boniteta. To porodniško si boš "plačala sama" - trgajo ti jo pri plači, ne glede na to, ali boš otroke dejansko imel(a) - nekako tako, kot je s pokojnino :D
    Problem, ki ga ima delodajalec s porodniško, je le ta, da mora najti nadomestilo zate (in nadomestilo uvesti) in da ti pripada regres in dopust.

    In ta varovalka ni namenjena tebi ali meni, ampak tistim dekletom, ki so za to, da nehajo živeti od socialne podpore in grejo na minimalno plačo, pripravljene podpisati karkoli.

    OdgovoriIzbriši
  10. No evo mene, dva razgovora (včeraj in danes) z vročino, vnetim grlom, zamašenimi sinusi... misl`m... še dobro da obstaja Aspirin plus C... in kljub temu, me je danes, ravno v enem od farmacevtskih podjetij, tik pred koncem razgovora, zlomil tak kašelj, vlile so se mi solze in kaj naj bi drugega naredila, kot se začela smejati in opravičevati nad svojim stanjem... pa so se nasmejali z mano in mi prinesli kozarec vode, da sem poplaknila to svoje žrelo... zagotovo sem pustila vtis, ha? ;)

    OdgovoriIzbriši
  11. Takšen profi kot sem, sem uspel izbrisati svoj komentar :D Ampak ti že veš, kaj sem hotel povedati, Sovica....

    Aja, če še koga zanima:

    http://frojnd.blogspot.com/2008/03/za-vse-iskalce-slube-gverilske-tehnike.html

    P.S.: pol kraljestva tistemu, ki me nauči pravilno narediti link ;)

    OdgovoriIzbriši
  12. Sovica, jaz sem pa čist slučajno in mimogrede trofnila službo ... In to zelo dobro. Če jo iščeš je nikakor ni, če pa je ne iščeš, pa pride sama od sebe. Pa sem jo sprejela, ker je bilo predobro, da je ne bi.
    Tako, da sedaj imam dejansko dve službi. "Ta pravo" in "ta pisateljsko". Meni je ta slednja večji izziv, ampak cela familija je takooooo zelo srečna, da sem dobila "ta pravo" (razen Carlitosa, ki pa se je že sprijaznil!) in s tem tudi "ta pravo plačo". Ah, ja ...

    OdgovoriIzbriši