četrtek, 1. oktober 2009

Blago lahko zamenjate v osmih dneh od dneva nakupa

Ponavadi lahko blago zamenjamo v sedmih ali osmih dneh od dneva nakupa, kajne?

Ima me, da bi pisala matični trgovini v zvezi s podružnico v Novi Gorici. To ne bi bila pritožba - bolj "rada-bi-razčistila-da-naslednjič-ne-bom-neumna"mejl.
Prijaznost prodajalk je nadstandardna. Meji že na sitnobo, ker te vse sprašujejo, ali lahko kaj pomagajo. Prijaznost je vsekakor iskrena, čeprav je po glasu čutiti, da že vejo, da bo stranka odklonila. In so bile kar presenečene, ko sem rekla: "Pravzaprav ja!"

V trgovino sem šla kupit artikel, ki sem ga videla na internetu, v njihovi spletni trgovini. Vedela sem za cene, mere in proizvajalce. V bistvu sem hotela točno določen artikel in ga tudi vzela. Prodajalka mi je ponudila nekoliko dražjo vzmetnico, češ da ima snemljivo pralno prevleko, ki se lahko opere na nevemkoliko stopinj. Sem odklonila, ker pač tega nisem potrebovala. Razlika v ceni med želenim in ponujenim je bila kar 40%. Sem obrazložila, da tale dejavnik pač ni zanemarljiv in da se bom odločila za cenejšo različico, ker pravzaprav pralne prevleke ne rabim.

Ko sva prišli s prodajalko do blagajne, je vprašala, ali želim njihovo kartico zvestobe. In ker imam tono kartic zvestobe, sem se tej gladko in brez premišljevanja odrekla. Saj ne zaradi drugega, ampak v tisti trgovini ne nameravam kupovati. Vsaj tako pogosto, ne da bi mi prišla prav.
In ženska reče, da "ja potem pa bo tale vzmetnica stala toliko kot tista s pralno prevleko." (Si predstavljate moj obraz z oslovimi ušesi?) Verjetno sem bila spet kaj živčna in ji rekla "okej, okej, pa naredi jo", tisto kartico.

In vesela grem domov. In malo manj vesela ugotovim, da so mere napačne. Pa kaj, saj se lahko zamenja! Marš, nazaj, zamenjat.
Ker so se mi zazdele te prodajalke sumljivo smotane, sem na internetu spet preverila cene, mere in dobavitelje: cena za na novo zahtevane dimenzije ista, dobavni rok pa od 3 do 30 dni, je pisalo.

V trgovini so prijazni in razumevajoči, brez težav bodo blago zamenjali. Ampak da je treba čakat 30 dni, so rekli. Khm, rekle. (Hej, razlika je med "30 dni" in "3 do 30 dni"! Kaj hočem, v trgovini nisem nikoli delala, one že vejo.) Pridemo do blagajne in vprašam ali obdržim račun jaz ali ga morajo oni. Pa me pogleda bjonda (kakor da sem jaz "bjonda") in reče, da saj mi bo dala bone. (Potem sem res zgledala bjonda. Na kvadrat!) Kakšne bone, zakaj? Saj sem prišla v manj kot osmih dneh od nakupa, vprašam. In ženšče reče: "Ja, ma prej kot pride naročena vzmetnica, bo tale račun že zapadel, bo več kot osem dni!"

Razumete?

Ker jaz te zadeve razumem, da je pač treba prit v osmih dneh od nakupa se pritožit ali zamenjat ali... Menjava artikla oziroma čakanje nanj pa lahko traja n-časa, ane? No, roki so vendarle določeni, to že razumem - če ne morejo zamenjat v določenem času, morajo vrnit denar. Ampak kaj ima tukaj veze račun? Račun ima to vezo, da piše gor datum nakupa. In da lahko prodajalka izračuna, če je kupec prišel v času, torej zakonsko določenem roku osmih dni, blago zamenjat!
Razsvetlite me, če ni tako! Da ne bom (še) drugič neumna!

Pobasam tiste bone - bjonda si je še delala delo s pisanjem na roke - in si mislim svoje. Po štirih(!!!) dneh me kličejo, da je zadeva prispela. Ja, za božjo voljo, pa ja niso kure mislile, da bojo zame šivali jogi po naročilu? Seveda je vzmetnica prišla iz druge poslovalnice, tako je tudi pisalo na najlonskem ovitku, v katerega je bila zamotana nesrečna reč.

Naveličano dam tiste virtualne evre in nebjonda prodajalka izusti ceno tiste "pralne" vzmetnice, torej višjo ceno. Ob godrnjanju, da tega niso omenile, ko sem naročevala nove dimenzije, rečejo, da je popust le za to-in-to znamko, novi jogi pa je druge znamke. A? "#!$%!&/?
Ker sem zadevo nujno potrebovala, sem rekla, da se bom že olajšala na blogu. V tisto trgovino pa ne bom več šla.




6 komentarjev:

  1. Kaj???? Kaj!!!
    Takoj se pritoži. Takoj.
    Pokliči urad za varstvo potrošnikov, oni ti bodo točno povedali, kako in kaj.

    OdgovoriIzbriši
  2. Se strinjam z Akvarij ...

    Čeprav, če dobro premislim ... Tu ni šlo toliko za to, da bi ti zamenjala zadevo A z napako za zadevo A brez napake, ampak bolj za to, da si zadevo A vrnila, oni pa bi ti po mojem mnenju morali vrniti denar, ki bi ga ti lahko (ali pa tudi ne) porabila za nekaj drugega (če bi ti to drugo ustrezalo). Tole z boni se mi zdi malo čudno ...

    Ko najdem, kje je tole o osmih dneh zapisano, ti pa sporočim :D

    OdgovoriIzbriši
  3. Meni so za kolo po 9 dneh vrnili celotno kupnino!

    OdgovoriIzbriši
  4. Tole se je sicer zgodilo že junija, ko sem bezljala okrog po zadnje stvari za otroka, preden se je rodil. Ko sem vprašala, zakaj taka razlika v ceni, so rekle, da je manjši jogi v akciji, večji pa ne. Plus, da je pač večji, zato tudi večja cena. Takrat sem samo pobasala stvari in odhitela čim dlje, da jih ne vidim. A je potem čudno, da ima človek slabo predstavo o prodajalkah? Tja sem se vrnila samo enkrat, ker sem imela darilni bon za porabit...

    Mojca, ker te bo mogoče kdaj zaneslo tja, naj povem, da je to bejbicenter v Kromberku...

    Bom zdej šla malo poiskat po Googlu kako in kaj s tem, da bom točno vedela za naslednjič. Jao jao...

    OdgovoriIzbriši
  5. Mah, problem je v tem, ker trgovke sploh ne vedo, kakšne pravice ima kupec. Za njih (oz.njihove nadrejene) je pomembno samo to, da blago prodajo...

    Na srečo mi ni treba hodit več v otroške trgovine (razen, ko kupujem kakšna darila), v tistem BC nisem opravila niti enega v redu nakupa. Sploh pa je trgovina antipatična, ko je tako nabasana...

    OdgovoriIzbriši
  6. Jaz mislim, da so še večji problem kupci, ki se svojih pravic ne zavedajo in mirno pogoltnejo, kar jim prodajalke nakladajo (pa ne leti nate, ker razumem, da so bile posebne okoliščine).
    Sem se pa tudi jaz že "naučila" kupovat - na lastnih izkušnjah. Vnaprej preverjam možne napake na artiklih, se dobro pozanimam o zadevi še pred nakupom (v trgovino pridem samo iskat :)), predvsem pa se zavedam svojih pravic.

    Ampak tegale z menjavo v roku osmih dni pa še vedno nisem našla - v zakonu o varstvu potrošnikov omenjajo samo blago z napako (kakršnokoli), obligacijskega zakonika se mi pa res ne da brati :D Ampak bo treba :)

    OdgovoriIzbriši