petek, 7. december 2007

Malo denarja kupi malo muzike. Ali res?

Razmišljanja o blagovnih znamkah segajo v čas srednje šole, ko so nas učili osnovnih pojmov v zvezi z ekonomijo in podjetniškim svetom. Nekateri učitelji so zagovarjali višje cene znanih blagovnih znamk z utemeljitvijo, da podjetja denar porabijo za ideje, testiranja, nove materiale, nove postopke obdelave, in tako dalje. Drugi so bili prepričani, da so lahko neznane prav tako dobre, nemalokrat celo boljše od že uveljavljenih dragih sorodnih znamk. Da so širokemu krogu potrošnikov neznane, pa je krivo večinoma dejstvo, da pač ne vlagajo toliko denarja v oglaševanje.

Že uveljavljene znamke res vlagajo. In malo manj uveljavljene res ne/manj oglašujejo. Kaj to pomeni?

To pomeni, da smo leta nazaj kupili računalnik znamke IBM, ki je računalniškemu laiku neke vrste zagotovilo, da bo izdelek dober. Zaradi dobrega imena. Nobeden v naši hiši se ni razumel na računalnike, fensi pa je bilo slišat aj-bi-em. Kasneje smo kupili iks znamko. Razlika? Neverjetno, ampak manj se je kvaril kot IBM! Kako to? Hja, preprosto… Z IBMom pač nismo znali delat, ker je bil prvi, testni zajček. Iks znamka laufa še zdaj, po hudi kapi od udarca strele je še boljši. Manjka mu samo malo delovnega spomina, tudi pekač bi bil že za zamenjat. Ampak, kdo bi mu zameril, saj je letnik 2001.
Sestra je hotela kupit ultra fensi avtoradio. In je izbrala Sonyja, po tem, ko se je smejala mojemu … Panasonicu. Panasonic bi verjetno delal še zdaj, če ga ne bi ukradli. Za razliko od Sonyja, ki je prvič začel nagajat nekaj mesecev po nakupu, dve leti kasneje, pred kratkim, pa totalno crnil. Hvala lepa!

Torej, ali je res, da malo denarja kupi malo muzike, in obratno?


Poglejmo oblačila. Boom moje mladosti, statusni simbol in pokazatelj, ali ima družina denar, so bile rdeče kavbojke znamke Energie. Poleg tega, da je bilo šivanje zares kvalitetno (večino cunj te znamke bi lahko oblekla tudi danes), so bile majčke Energie tudi lepe. Preprosto: lepe. Ampak jaz nisem padala na znamke. Meni je bilo važno, da kavbojke zmanjšajo rit, recimo, in pa to, da so lepe barve.
Po osnovni šoli smo zrasli, in ugotovili, da ne glede na etiketo na zadnjem žepu, vse cunje šivajo na vzhodu. In smo se začeli spraševat, kje je torej fora, da so fensi znamke tako drage.

Presedlali smo na filozofijo, da raje kot nosit dva para kavbojk celo leto, raje kupiš kakšne bolj poceni in imaš za isti denar pet ali šest parov. Mislim, da kavbojke ne zaslužijo stat več kot bivših 15.000 SIT. Ne glede na kvaliteto. Ne glede na znamko. Ne vem, kako naj vam obrazložim, da imam trenutno na riti kavbojke, ki sem jih našla slučajno (in ne znižane), ki niso od znamke, in jih nosim že 4(!) leta. Me je kar sram napisat: stale so 16€. Šestnajst!!! Znano znamko kupim le, če se ne morem upreti kosu, ki mi je zelo všeč. Da bi kupila kavbojke
D&G, samo zato, da bi me prijateljice gledale in se grizle od zavisti? Haha, niso vredne. Prijateljice, ne kavbojke.

Hrana. Odvisno. Jogurta iz Lidla nisem jedla nikoli. In ga tudi ne bi. Zaradi predsodka, da je zanič, ker stane tako smešno in neverjetno malo. Tako nekako: kje je finta, da je tako poceni? Če bi mi zvezali oči, in mi dali za ocenit, kateri od jogurtov je iz Lidla, in kateri je od Yovilanda, verjetno ne bi ugotovila. Priznam. Ampak kaj dejansko loči cenen poceni jogurt iz Lidla od kakega drugega? Hja, slab primer, glede na to, da ga nisem jedla. OK, vzemimo čokolado. Kaj loči Milko od čokolade iz Lidla? Okus. Oziroma delež kakava, verjetno. Pri meni pa vsekakor tisto prepričanje, da je pač poceni in da je zato zanič. Ampak zanimivo, sir brie je v Lidlu prav zakon. Prav tako kava, ki sem jo enkrat podtaknila doma, z namenom preizkusit, ali domači občutijo razliko med 50% cenejšo kavo, in tisto, ki jo kupujemo ponavadi. Je bila odlična, so rekli. Coca Cole spet ne bi menjala. Ben Cola in podobne gnerične nekaj-kole so ogabne.

Kakšen odnos imate do ponaredkov? Si upate nositi torbico Prada, ki ste jo kupili v Bosni, s tako samozavestjo, kot da bi bila originalna? Kaj vas prepriča za nakup nečesa? Cena, kakovost, razmerje med ceno in kakovostjo? Trenutno finančno stanje? Radi prihranite denar na vsem, ali le na luksuznih dobrinah? Je bolj pomembno imet čim večjo plazmo neznane znamke, ali manjšo, za isti denar, ampak da je od znamke, ki vam ustreza?

Torej, edina stvar, kjer sem občutljiva na znamko, je kozmetika. Ko najdem izdelek, ki mi je všeč, in ustreza, mu večinoma ostanem zvesta dolga, ampak res dolga leta. Pri istem dezodorantu in pudru vztrajam že več kot 10 let. Seveda z vmesnimi testnimi obdobji konkurence, ampak neuspešno. Nekajkrat sem se fajn zafrknila, ker sem se prepričevala, da Oriflamov parfum prav tako lepo diši kot ostali, dizajnerski parfumi. Niti podarit si ga nisem upala. V smeti.

O trgovskih blagovnih znamkah (Spar, Tuš, Mercator,...)imam deljeno mnenje. So take, ki so čisto v redu, take, ki niso v redu niti v originalni obliki, in so take, ki so enake, kot je original. Sem ugotovila, da se nekateri ljudje zgražajo nad sokovi blagovne znamke Mercator. Ostalih ne poznam, ker kupujem samo v Mercatorju. (Nimamo Spara v Novi Gorici, veste? Tudi Lidla ne. Tuš pa je ... mini market) Da so slabi, sokovi, so rekli, in se zmrdovali nad njimi, češ, kako lahko kupiš kaj takega. Ampak niso vedeli, da so Fructalovi (ne prepričate me, da obstaja kaj boljšega), le pakirani v tiste grde Mercatorjeve oblekce. Bistvo je očem nevidno, saj veste. Seveda ne verjamem, da je kvaliteta prav enaka originalu, a malo bolj razredčen jabolčni sok name nima vpliva. Važno, da je od Fructala. Tako sem jim svetovala, naj na embalaži poiščejo napis: “Za [ime trgovske družbe] polni/pakira [ime proizvajalca]"

In še o znamkah Made in Slovenia. Kako, hudiča, bi me radi slovenski proizvajalci prepričali v nakup njihovih izdelkov, če so cene njihovih izdelkov na domačih policah enake tistim priznanim izdelkom iz uvoza? Hmmm... Recite, da sem plehka, ampak... že samo zaradi bolj privlačne embalaže bi izbrala tujca. In renomeja.

Vaše izkušnje, mnenja?

15 komentarjev:

  1. Zdravo!

    Popolnoma odvisno od artikla. Se strinjam, res se je velikokrat izdelek "slabše" znamke bolje odnesel. Za oblačila mi je vseeno kakšne znamke so(večinoma imam čisto črne no-name majice), pri tehniki bolj gledam na karakteristike ter ocene uporabnikov, hrano pa poskušam kupovati večinoma slovensko... Dobro si napisala!

    Prijeten dan, Aljaž

    OdgovoriIzbriši
  2. Samo to bom rekla: moji starši so imeli veliko veliko srečo, da nisem hodila v srednjo šolo v Novo Gorico, ampak v Sežano. V Gorici si bil frajer z energie kavbojkami in invicta torbami, v Sežani pa v rokerski opravi, kar pomeni stare kavbojke, karo srajce (od nonota po možnosti) torbe z vojaškega odpada itd.
    Sicer pa na znamke nisem mahnjena, sploh ne pri oblekah.
    IN moje NAJ kavbojke sem kupila en petek na trgu (veš, kje?), so bile manj kot tvoje; 15€!!! ;-)

    OdgovoriIzbriši
  3. Še moje mnenje o znamkah. Trgovskih znamkam Špar, Tuš in Mercator nimam kaj očitati. Sploh če se gre za mleko, sol, sladkor... Mleko je pač mleko... So pa razlike pri kakšni drugi stvari. Kava Mercator ali Barcaffe je očitna. Kava Mercator je grozna.

    Glede znamk oblačil pa... Pri čevljih je vsekakor pomembna znamka. Žal. Pa ne zaradi znamke same, ampak zaradi kvalitete. Ko sem kupoval cenejše čevlje ene x znamke, so se mi v enem letu "znucali" ali pa so me ožulili. Ko pa sem začel kupovati čevlje višjega cenovnega razreda oz. znamko, sedaj se bo to slišalo kot reklama za pralni prašek, pa je bilo čisto drugače. Nobenih žuljev in predvsem veliko boljša kvaliteta. Kar poemni da take čevlje nosim lahko tudi več sezon.

    Tako da je vse skupaj zelo odvisno od artikla, ki ga kupuješ.

    OdgovoriIzbriši
  4. Jaz se pravzaprav ravnam po tvoji politiki. Glede oblačil mi je popolnoma vseeno, katera znamka je in kje kupujem, dokler mi dobro stojijo obleke in se ne razparajo po pol leta. Seveda je v igri tudi denar. 100€ za kavbojke, ker imajo na riti z mikroskopsko majhnimi črkami napisano Levis, ne dam, če najdem na trgu enako dobre za bivših 3500 sit, tj. 14,60 € (toliko sem za svoje najljubše tudi dala na ljubljanski tržnici).
    Kar se tiče znamk trgovin, je odvisno od posamezne znamke. Mercatorjeva ima nekaj izdelkov dobrih, le Lumpi mi je pošasten. Leclercova me žal ni prepričala praktično v nobenem izdelku, Sparovega izdelka pa še nisem dobila v roke, da bi bil zanič. Tuševe, vkolikor jo ima, ne poznam. Sicer pa je v meni morda nekaj snoba - Lidl in Hofer me ne bosta videla, ker sta mi enostavno zoprni, ceneni trgovini. Kaj čem.
    Pri kozmetiki pa ne odstopam - samo hoch kvaliteta in razred. Decleor, Artistry, Isadora, Art deco, L'Occitane ... za na telo se ni za šparat.
    Za "Made in Slovenia" pa pravim, da če je enaka kvaliteta ali celo boljša, grem kupit slovensko. Sicer na to nisem preveč pozorna, samo če je že ravno očitno, bom najverjetneje vzela slovenski izdelek, če je enako dober. Če je boljši iz tujine, bom pač tega ... žalim. :)

    Joj, bi še nakladala, samo ti vedno čisto predolge komentarje napišem, mi je že prav nerodno. Lep dan. :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Obleka? Ne vem, imam eno addias trenirko, ki je precej v redu. Kupila mi jo je moja draga. Jaz sem si zadnjic kupil nekaj v sport 2000 na razprodaji al kaj vem. Zgledal je ok, blo je cheap, zaenkrat me v tisti trenirki ne zebe.

    T-shirtov ne kupujem, ker nosim same take, ki se dobijo po sejmih, prireditvah in tako naprej. I'm like a walking ad-banner! ;) Kavbojk, pa ze tolk casa nisem kupil, da so ze tudi etikete z znamko tko zdrajsane, da najbrz niso vec razpoznavne.

    Cevlji? V tem trenutku imam celo dvojne cevlje, pardon dva para obuval. Oboji mesanica med supergom in pohodnim cevljem. Zadnje sem kupil v Vogele, ker so bile prijetnega videza in noga je od udobja skoraj zaspala. Bili so pa pregresnih 70EUR. Kar je takole cez palec moj dvoletni budget za obuvala.

    Do sedaj sem se katerekoli cevlje naredil zmerno-do-pretezno neuporabne. Edina izjema so bili najcenejsi gojzarji od Alpine, ki so mi drzali sedem let, nosil sem jih poleti, pozimi, v dezju, snegu blatu. En teden nazaj sem jih zabrisal v smeti, ker je desnemu cevlju odpadel podplat, ki se je mesec dni nazaj zacel trgati.

    Nasploh sem pa mnenja, da obleka ne naredi cloveka. Najraje hodim naokrog tak, da se me ljudje izogibajo. Razmisljam celo o tem, da bi nosil napis: 'Imam usi!'

    Racunalniki? Vsak tapravi geek in racunalnicar ve, da prej ali slej crkne VSE! Comtronov notebook, se sedaj odlicno dela. Vse kar ga muci, je to, da ima polomljen nosilec ekrana, zato je precej staticna zadeva. Takrat, ko sem ga kupoval, je bil prakticno najcenejsi notebook pri nas, ki je imel ze vgrajen WiFi.

    Hrenovke v Hoferju so zanic. V Lidlu sem kupoval pred leti v nemciji, pa je bila hrana tako zanic, da sem rekel, da tja ne grem vec.

    OdgovoriIzbriši
  6. Nárëlaimë, nekaj zate: 1, 2, 3, 4, 5 in 6.

    Sama sicer tam ne nakupujem, od kozmetike pa striktno uporabljam Lush. Pri vseh kupljenih izdelkih vedno pogledam KJE so narejeni... če so za vzhodno-evropske trge delani ni šans, da ga kupim, ker so po pravilu narejeni iz slabše surovine... kar se lepo vidi pri pralnih praških npr. Zato hodim po čistila, včasih hrano, stvari za osebno higieno v Müllerja, ker uvažajo direktno iz Nemčije, ne pa s Poljske.

    OdgovoriIzbriši
  7. A ja za cote pa mi je v osnovi vseeno, razen za športno opremo... trenirka vedno adidas, zaradi kroja in izgleda, športni copati vedno Asics, ker so mi odlični za tek. Sem pa kupila 2 leti nazaj od Esprita športne copate za prosti čas... dragi k žafran, a po 3eh tednih jim je počil gumijasti podplat... nikoli več Esprit. Tko da izkušnje kar veliko pripomorejo pri odločitvi.

    OdgovoriIzbriši
  8. Nakupovanje hrane prepuscam mami - le pri mleku sem sitna, ker je mercatorjevo res zanic (za moj okus) ...

    Oblacila kupujem po navdihu, za kose, ki so "moderni" in jih niti ne nameravam dolgo nositi, pac ne dam prav dosti, ce jih slucajno ze kupim. Za hlace in cevlje dam dovolj, saj le redko najdem taksne, ki so mi vsec - in jih zato se dolgo nosim :) Se vedno pa imam mejo - za superge dam najvec 100 evrov ... in jih nosim ze stiri leta v vseh letnih casih in v vseh moznih situacijah :D

    OdgovoriIzbriši
  9. Če ti je zanič Mercatorjevo mleko, pol ti je najbrž tudi Alpsko. Iz osebne izkušnje ti namreč lahko 200% zagotovim, da se iz ene cisterne polni mleko v pakungo Alpsko mleko in se pakunga nato zamenja z Mercator mleko... cisterna je pa še vedno ista. Tko da tu je po mojem malo psihološkega efekta vmes.

    OdgovoriIzbriši
  10. Hvala za informacijo, Foka. Mislim, da se mi je zamerilo predvsem polnomastno mercatorjevo mleko (tudi alpskega ne prenesem polnomastnega), saj na zacetku niso imeli tistega z 1,6 mlecne mascobe - zamerilo se mi je tako zelo, da drugega nisem niti poskusala :) Bom preverila naslednjic :)

    OdgovoriIzbriši
  11. Şamo za informacijo...Sem živilska tehnologinja in lahko ti zagotovim, da je čokolada Milka zelooooo daleč od kvalitete.
    In kar se prehrambenih izdelkov tiče, se nekatere trgovske znamke prav lahko primerjajo z raznimi dražjimi znamkami.

    OdgovoriIzbriši
  12. Vidim, da imam veliko konkurence v kategoriji Najcenejše kavbojke. Se strinjam z vsemi, ki so mnenja, da "za čevlje je pa treba dat malo več, ker se splača" :)

    @ Nárëlaimë: dolgi komentarji so mi všeč, brez skrbi. ;)

    @ Foka: ja, sem že slišala za to o praških! Ista blagovna znamka, pa ogromna razlika.

    @ BW: haha, walking ad banner & "Imam uši!"

    @ Koki: hja, ponavadi je kvalitetna čokolada tista, kjer ne šparajo s kakakvom? Ne vem zakaj se počutim, kot da se opravičujem, a vendar... saj sem napisala, da je pri meni prisoten psihološki efekt, da je čokolada iz Lidla slaba, samo zato ker je poceni, hehe.
    Pred časom se je pri nas doma ustavil zobozdravnik in mama mu je na moje zgražanje ponudila Milko. Pa je rekel, da ni problema, da je kvalitetna.
    Se pa strinjam, da ni vse zlato, kar se sveti, oziroma da ni vse dobro, kar ima dober renome ;)

    Hvala za komentar!

    OdgovoriIzbriši
  13. He,he Sovica Oka, živilski tehnologi smo ti okupirali blog ;)
    Pri čokoladah se gleda na kakovost z vidika % kakavovih delov (večji je % kakava, manjši je delež sladkorja), kakšen kakav se uporablja in na uporabo kakavovega masla. Za moje pojme je ni čez Lindt. Je malo dražja od povprečja, ampak je pa fantastična.

    OdgovoriIzbriši
  14. Zelo zanimiv pogled na vse skupaj in v večini se strinjam z napisanim. Bi pa izpostavil nekaj malenkosti, ki pa v zadnjih leti izgubljajo na veljavi.

    Recimo obutev. Še danes imam nekaj parov čevljev določene blagovne znamke in še vedno izgledajo prav super. Medtem ko so nekateri pari v stilu noname že lep čas v smeteh. Ampak kot sem omenil prej, vedno slabša je kvaliteta blagovnih znamk. Kar pa ne velja za isto blagovno znamko z res zasoljeno ceno. Razlog vidim v tem, da proizvajalec želi priti v "štih" s tistimi noname in izdela izdelek s precej slabšo kvaliteto.

    Podobno je pri drugih stvareh. Računalniki recimo. Danes so cene raznih Dell, Ibm, Hp ipd precej podobne tistim modelom, ki jih sestavijo naši prodajalci. Pa vseeno crkne. Včasih prej, včasih kasneje. Tukaj ne bi posploševal. Je pa razlika pri bistveno dražjem modelu, ki poleg vsega nudi zamenjavo pokvarjenega v 24urah, daljša garancija itd. Ampak za to je potrebno bistveno več plačat. Nekako podobno razmerje, kot je bilo nekaj let nazaj.

    Zato lahko zaključim, če hočeš imeti kvaliteto nabavi blagovno znamko ampak ne tisti začetni model. Sicer je bolje kupiti več stvari za isto ceno, brez neke blagovne znamke.

    Upam, da sem razumljivo napisal, ker še nisem zaužil potrebne kave ;)

    OdgovoriIzbriši
  15. Meni znamka sploh ni pomembna. Nikoli mi niti ni bila. Za cunje dam kar se da malo ... Ker ne maram hodit po trgovinah, še manj pa plačevat ogromne cene ... Jaz dam povprečno na oblačilo po 10 eurov. Morda zveni smešno, vendar mi vedno rata dobit ... 4 leta nazaj sem dobila dva para Levisk. Za vsak par sem dala pod 10 EUR. Mislim, da je bilo celo kakih 6-7 EUR. Pa jih še vedno nosim, čeprav moram rečt, da v "mojih cajtih" so bile Leviske višek vsega, pa vseeno se mi ne zdijo tolk super, da bi zanje tla dat več kot 10 EUR. Ni šans. pred dvemi leti sem kupila dva para zimskih hlač v Orsayu. Za vsake sem dala spet ene 10 EUR (ma je bil konec razprodaj). Folk mi jih še vedno pohvali in me sprašuje kje sem jih kupila. Tudi vse puloverje, ki sem jih kupila zadnje dve leti sem dobila za 8 EUr. Nobena znamka. Zadovoljna pa totalno. Cunje po mojih izkušnjah enostavno niso vredne tolko denarja, za kolikor jh ponujajo v Sloveniji ...

    Glede živil pa gledam NUJNO deklaracije. če imajo produkti hidrogenizirano maščobo, so ponavadi bolj poceni, ampak sva se z možem odločila, da načrtno tega strupa ne bova vnašala v telo. Torej kupiva raje isti produkt, ki ima maslo in je zato dražji ... Pa al je to Kmetija pod Gorjanci ali mercator ali kaj tretjega ... Ne bom kupila izdelkov, ki imajo aspartam, pa če mi jih še sam Bog ponuja ... Kupila bom tudi dražje izdelke, če vidim, da imajo mednarodno priznan certificat BIO ali da ne vseguje genetsko spremenjenih živil (ampak mora biti res certifikat in ne samo besede!). No, mislim, da se investicija v zdravje vsekakor splača.

    kar pa se tiče znamk Mercatorja, Spara itd ... Pogledam kdo je dejansko proizvajalec. Mercator ima ponavadi same slovenske: Fructal, Gorenjka, Paloma ... In kot si ti rekla: fructalov sok je povsod enak, ne glede na njegovo embalažo. Vse ostalo je psiha.

    OdgovoriIzbriši