nedelja, 2. december 2007

Decembrski PMS

Ah, sem vedela, da bi morala to napisat že včeraj, dokler je bilo še sveže...

V osnovni šoli sem bila ena izmed redkih, če ne edina v razredu, da nisem hodila k verouku. Kot dvanajstletnica sem se počutila kar malo izključeno iz debat, ki so sledile dnevu, ko so ostali imeli verouk. Pravzaprav sem verouk jemala kot druženje, kot pripadnost neki posebni skupini, s statusom klike, in ne kot VERO-UK.

Ne vem, če sem bila že kdaj pri maši. Poročni obredi ne veljajo. Prav tako ne veljajo polnočnice. Seštevek vseh obiskov pa se vrti okrog številke 3 ali 4.
Včeraj sem torej bila pri maši, na željo none. In si želela, da bi imela zraven kos papirja in pisalo, da bi lahko zapisala vse občutke in napade jeze ter ogorčenja za zapis na blog. Tavžent misli, ki se je rodilo med mašo, je že izpuhtelo, ampak so ostale taglavne.

Moje včerajšnje reakcije (glej kategorijo zapisa) so bile mogoče pretirane, in do danes sem že prespala. A ko sem prišla iz cerkve, sem oblajala vse živo okrog mene. So me morali celo mirit, da nisem delala scene pred tisto zgradbo. No, ja, scene ravno ne, a vendar sem govorila dovolj naglas, in z zelo razburjenim tonom.
Razpiiiiiip me je že sama pojava župnika. Ledeno hladen. Tako po mimiki, kot po govoru in intonaciji, in tudi dejanjih. Da ne govorim o pogledu. Ponavadi so župniki majhni, prijazni, topli, z nekim izrazom vsesplošne pomirjenosti s svetom na obrazu. Ustnice z rahlim, le nakazanim nasmeškom. In pogledom, ki potrjuje iskrenost nasmeška na obrazu.
Tale včerajšnji je bil podoben mafijskemu botru, ali pa, če hočete, in si boste lažje predstavljali, pripadniku Cerkve, ampak tistemu, ki je na drugi, tahudobni strani. Poskušajte si priklicat v spomin kako barabo iz Grofa Montecrista. Ali pa koga iz Da Vincijeve šifre.
Žal mi je, da moram tako napisat, ampak poleg te asociacije sem nehote dobila le še eno: zgledal je kot kak pedofil. Ne sprašujte zakaj. Verjetno iz časopisov, ko ujamejo koga od njih, in objavijo sliko. Zaradi temperature njegovega pogleda, verjetno.

Tako kot je deloval po videzu, je tudi govoril. Naveličano, zguljeno, na pamet, obredno, brez čustev, brez občutka za slovnična ločila. Kot stroj.

Sem se trudila "not past" in sem resnično prisluhnila temu, kar je govoril. Tudi, če je bilo smiselno, in se je v tistih besedah kdo našel, je bila intonacija tega človeka tako poudarjeno nezainteresirana, da je vse skupaj izpadlo plehko. Tako plehko, da me je spomnilo na pisanje Trubarja, na Pridigo proti zidavi cerkva. Preberite še enkrat. ...proti zidavi cerkva. Kdaj že? Enih 500 let nazaj! Čeprav me takrat ni ravno zanimala ta tematika, ki zame sovpada s politiko, sem vseeno prisluhnila, in ugotovila, da moje srednješolsko domače branje le ni tako zavoženo, kot se je zdelo takrat. Cerkev primerjam s politiko preprosto zato, ker menim, da imata skupno točko, po kateri težita: moč. Malo bolj izobraženi (takrat), in malo bolj lumpi (danes) ljudje, ki želijo diktirati ostalim ovcam. Z namenom pridobivanja koristi.

Da ne bo pomote: Trubar je bil veren, le zavzemal se je za to, da bi vsak posameznik našel lasten način stika z bogom, in da se da boga najdi tudi izven cerkve, brez bližine pozlačenih in dragih kipcev ter podob. To mi deli!

S Sovinimi očmi, se pravi zelo velikimi, in na široko odprtimi, sem gledala, kako si je tip župnik nalil cel deci vina, s tako vnemo, da je teklo kar iz obeh odprtin tiste posebne bučke, in ne samo iz tiste, kjer bi moralo. Nato je dolil vodo. Ne vprašajte, koliko. Govorimo o mililitrih. In spil. Da je spil z užitkom, sem sklepala, ker je po tistih nekaj požirkih tako okuševal okus v ustih, kot profesionalen sommelier.

Malo mi je dvignilo pritisk.

Nadaljeval je z branjem, enako monotonim, in enako naveličanim, kot prej. Skušala sem se skoncentrirat na vsebino, ampak mi je pogled uhajal na njegove čevlje, ultra modne, sicer, in nisem mogla drugače, kot da sem mislila na to, kakšni so ti ljudje kadar so off-duty, če me razumete. Kaj počnejo, kaj razmišljajo, ali res verjamejo v... Njega, in podobno. Ali ni vse skupaj le farsa. Priznam, dotaknila se me je tudi misel o spolnosti in prav nič mi ni šlo na smeh, ko sem pomislila, da kako, če, zdržijo brez... no, saj veste. Brez ... praznjenja, pač.
Ampak moje že v perverzijo usmerjene misli niso trajale dolgo, ker me je zmotila sapa na vratu. Ugotovila sem, da gospa v klopi za menoj z vso svojo bitjo moli. (Pravzaprav, sploh ni poslušala župnika!?) Bogve čemu se je zahvaljevala, ali za kaj je prosila. In ali res verjame v to, ali je bolj važno, da jo vidijo sosede.

In takrat je pritisk narasel.

Za boga (haha, kako pripravno) milega: kako, pri Devici Mariji, brezmadežnem spočetju, vseh angelih in svetnikih, lahko verjamejo v to "(cenzura)"??? Srečni oni, ker jim to daje mir. In da ko naredijo napako (ki je vnaprej določena, saj veste - sedem smrtnih grehov in podobne fore za obvladovanje ljudi in pranje možganov), potrebujejo le hiter skok do spovednice, kjer tam opravičijo napake. Kako preprosto: narediš p*zdarijo, ampak koliko ti je dejansko žal, če veš, da te čaka odpuščanje s tem, ko zmoliš n-krat Očetanašega? Seveda je lahko grešit, če vnaprej veš, da boš z nekaj besedami odgnal grožnjo za pekel!

Haha, in ja, pekel.
Ne morem drugače, kot da se spet spomnim literature in Sartra, da "kako vemo, da ni to, kar zdaj doživljamo, pekel nekega drugega sveta in nekih drugih, predhodnih življenj".

Stanje pritiska: ekonom lonec. V najbolj intenzivni fazi kuhanja.

Ker je do mene prispela košarica, kamor ovce mečejo denar (saj poznate tisto anekdoto, češ da je po uvedbi evra neka župnija pozvala farane, naj v izogib težki košarici darujejo raje bankovce, in ne kovancev?), in kjer sem videla 20 evrski bankovec!!! Moram omenit, da sem se ob košarici spomnila, koliko ljudi zapusti v oporoki imetje prav... Cerkvi! Kaj pa vsi zlati in pozlačeni elementi, ki jih najdemo v cerkvah?


Zaključek: Ogabno.
Živa manipulacija z ljudmi. Če ne boš priden, boš šel v pekel. In kaj že pomeni bit priden? To, da delaš kar ti rečejo v cerkvi in kar ti narekuje Cerkev. Sam bog.
Se spomnimo, kako so se grški, rimski in egipčanski ekscentriki samooklicali za bogove, in se na ta račun valjali po bivališčih, ki so jih gradili ljudje-ovce? Ali pa tisto, da so morali jest leže, saj jih je v sedečem položaju preveč tiščalo v trebuhu? Vse popito vino, vse orgije?
Preprosto: samo z ustrahovanjem se je dalo doseči, da je bila masa ljudi ponižna in ubogljiva. Da ni prišlo do anarhije.

Če bi se jim res šlo za vero, bi to propagirali drugače.
Neustrezen marketing? Zame prav gotovo. Verovati in hoditi v cerkev ni isto.

Ampak se ne gre za vero. Sicer pa - kaj bi imeli od ljudi, ki bi hodili v cerkev kar tako, zastonj?




Dodatno branje: Ne morem da ne bi... (Iz akvarija)

21 komentarjev:

  1. župnik (ko sem bila mičkana, smo jim rekli "gospud") v moji rojstni vasi ima mrk in strog pogled, momlja...
    kje so župniki moje mladosti; prijazni, nasmejani, taki, ki so človeka s svojo toplino res privabili v cerkev...
    za čevlje "našega" ne vem, vozi pa turana...
    (sicer pa sem nekaj malgega že enkrat napisala: http://akvarij.blog.siol.net/2007/11/09/ne-morem-da-ne-bi/

    OdgovoriIzbriši
  2. Popolnoma te razumem... zato sem pri 12tih oropal lokalno cerkev... hja kaj češ, sem bil pač razigran

    ampak priznaj... Pesem ptic trnovk si pa z veseljem gledala

    Vera...če jo rabiš, ok... jaz raje verjamem v ljudi, kljub temu da me vedno znova pustijo na cedilu... ali pa zapustijo
    Institucija... o tem pa res ni vredno sploh... raje dam za prometne kazni, kot cerkvi

    Torej...predvidevam, da cerkvene poroke ne bo... najdi si žida, in živi z njim na koruzi... ter denarju... saj se kak najde

    OdgovoriIzbriši
  3. No, hoditi v cerkev in verovati res ni isto, nekateri hodijo v cerkve zaradi tega, ker pac verujejo. Pa ne nujno lokalnemu zupniku, ki pridiga dol s priznice ampak verujejo v svojo vero.

    Fish,

    Verjeti in verovati ni isto. Jaz verujem v znanost ampak ji ne verjamem slepo, saj se tudi 'znanost' kdaj zmoti. :)

    100% bi verjel samo gravitaciji recimo. Do zdaj je se vsak dol padel... ;)

    OdgovoriIzbriši
  4. Joj Bigwhale, ne me spet dolgočasit s temi obrazložitvami... a sem napisal karkoli takega, da si lahko začel verjet, da potrebujem to obrazložitev...
    mislim, živel sem v konfuznosti Židovsko Katoliške družine, in si moral temeljito razčistit pojme, zdaj me bi pa ti učil pojmov in izrazoslovja...
    verjemi v kar hočeš...znanost, naravo, barbapapo če ti leži... veruj, če nisi sposoben stati za svojimi dejanji, in rabiš opravičilo... jaz bom plačal svoje "grehe" sam... in verjamem le v to, da če bog je, naj se me pazi, ko se srečava... ker imava neporavnane račune

    OdgovoriIzbriši
  5. Akvarij: Haha, frajer ta vaš župnik s tako mašino! Ravno tak resen in mrk je bil tudi tale iz mojega zapisa...

    BW: To jim zavidam, vernikom, ker se počutijo dobro, dobre, in pomirjene, češ saj smo molili, se izpovedali, se pokesali, hudega nam ne bi smelo bit.
    Srečni oni. Meni to ni dovolj za se sprijaznit s frazami tipa "Bog je imel tako rad nonota, da ga je poklical k sebi", s katerimi filajo otroke. Torej je Bog sebičen, ker ga hoče zase, in nas nima rad! Če bi nas imel, bi nam pustil nonota, ane? (Tako sem doživljala smrt pranone, kot otrok)

    Pravzaprav, nimam nič proti veram, verovanjem. V nos mi grejo samo nekatere, hehe.

    Fish: Oropal cerkev? :O
    Če Ga najdeš, vzemi še mene s sabo. Tudi jaz bi se rada pritožila nad njegovimi načini razsojanja. :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Saj ne, da bi se imel namen prepirati. Eh ne. V bistvu se kar bom. Fish, daj vzami attitude readjustment tool in se z njim po glavi mahni. Prav? Preberi, kar si napisal prej, ce si drugace mislil je to v bistvu tvoja stvar. Verovati v nekaj/nekoga je cisto nekaj drugega, kot verjeti nekaj/nekomu/v nekoga. Ce to ves, toliko bolje. Grab that LART, mkay?

    Kot, da ti kdo kaj hoce...

    ---
    Sovica,

    Ce se enkrat malo bolj poglobis v teologijo in v vec religij, ter se ne oklepas zgolj rimokatoliske cerkve, ki dominira pri nas, ti je lahko kaj hitro jasno, da vera sama po sebi ni v bistvu nic slabega.

    Glavni problem je institucija cerkve. RKC v nasem lokalnem primeru. Gre za bizarno popaceno obliko kristjanov, ki so si Biblijo abstrahirali in jo razlagali na precej cuden nacin. V Bibliji sami po sebi ne pise nic groznega.

    OdgovoriIzbriši
  7. Aja, se to:

    > Če ne boš priden, boš šel v pekel.
    > In kaj že pomeni bit priden?

    V bistvu je pekel 'kraj', ki ga je Rimokatoliska cerkev povzela od poganov, ki so tisti cas ziveli na obmocjih, kjer so 'pokristjanjevali'. Takratno ljudstvo je verjelo v pekel, kot kraj, kamor gres po smrti in so se ga kar bali. Kardinali v RKC so ugotovili, da zna stvar priti prav in da lahko z njo malo prestrasijo lokalce. Tako je njihov krscanski bog kar naenkrat zacel posiljati duse v pekel, nebesa in vice (tiste, mal bolj pridne, pa se vedno ne cist pridne ;) ). Pekel in odhod duse v pekel pa nima neke biblijske podlage.

    Precej podobno je bilo s praznovanjem Bozica oziroma zimskega solsticija, cas, ko se zacne dan spet daljsati, neko novo rojstvo v prenesenem pomenu. Quite handy! Ali pa cascenje boginje Ishtar, ki je bila boginja plodnosti (zajci, jajca....) in se jo je castilo nekje spomladi. Dandanes na ta dan ljudje barvajo jajca in praznujejo Kristusovo vstajenje.

    Drugace pa, biti priden, po biblijsko ne pomeni nic strasnega. Pomeni, da ne smes krasti, ubijati in podobno. Nic kaj groznega, mislim, dandanes ze vsak kolikor toliko dober kazenski zakonik to prepoveduje. ;) Tukaj so se detajli okrog presustvovanja, kar se marsikomu zdi bizarno ampak je stvar povsem logicna.

    To pomeni biti priden. Nikjer ne pise, da moras slepo verjeti zupniku in pridigarju in jima nositi denar, da si bosta lahko zgradila se vecjo in lepso cerkev. V bistvu ravno obratno, Jezus je sam dejal, da naj mu ljudje ne gradijo svetisc in templjev.

    No, toliko. Upam, da nisem spet koga ucil cesa kar je ze vedel.

    Disclaimer: Do birme in nekaj nedelj po birmi sem hotil v cerkev in k verouku. Potem sem pa nehal. Trenutno, kot sem napisal, precej verujem v znanost in fizikalne zakone. Ti so se precej 'down to earth'. Religije, sveto pismo in podobni religiozni spisi so mi pa po svoje zanimivi in sem jih preuceval predvsem zaradi firbca. :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Jaz sem bil pa samo enkrat pri maši, pa imam bolj slabe spomine. Bilo je pred cca. 20. leti, zdržal pa sem celih 10 minut. Zaradi nenadne slabosti sem cerkev namreč zapustil in svojo staro mamo, ki je bila notri, pač počakal zunaj. Po tem dogodku k maši nisem več pristopil, tudi kadar sem bil na kakšen pogrebu ali poroki. Sem pač počakal zunaj, na svežem zraku.

    OdgovoriIzbriši
  9. Jaz sem bil pa samo enkrat pri maši, pa imam bolj slabe spomine. Bilo je pred cca. 20. leti, zdržal pa sem celih 10 minut. Zaradi nenadne slabosti sem cerkev namreč zapustil in svojo staro mamo, ki je bila notri, pač počakal zunaj. Po tem dogodku k maši nisem več pristopil, tudi kadar sem bil na kakšen pogrebu ali poroki. Sem pač počakal zunaj, na svežem zraku.

    OdgovoriIzbriši
  10. Mislim, da se ne zlažem niti za pol procenta, če rečem, da sem ob branju mislil, da berem o sebi :D :D :D Antikrist do groba, pa še tam se bom obračal, ko bodo župniki blebetali svoje brezmadežne neumnosti.

    OdgovoriIzbriši
  11. Bigwhale:
    BW: "[...]ti je lahko kaj hitro jasno, da vera sama po sebi ni v bistvu nic slabega."[...]

    SO: "Pravzaprav, nimam nič proti veram, verovanjem. V nos mi grejo samo nekatere."

    Tisto o peklu, in o tem, kaj je biti priden pa je blo mišljeno bolj retorično, hehe. Kljub temu pa mislim, da je iz zapisa razvidno, da se zgražam nad ljudmi, ki so "pridni" ker se bojijo pekla, in izkoriščanje ljudi s strani Cerkve za jih imet pod nadzorom, z ustrahovanjem. (Kaj pa tisto, da se ti bo posušila roka če se boš samozadovoljeval? LOL)

    Ostalih ver, verovanj ne poznam dobro. Saj katoliške tudi ne tako zelo - vem le to, da se ne bi odločila zanjo, če bi morala izbirat.

    Kaj je bilo odločilno, da si se odločil opustit obisk cerkve po birmi?

    Hvala za kratek vodnik o izvoru pekla! :D

    Popotnik: Uf, kaka slaba izkušnja! Jasen znak da ... ;)

    Sekundek:
    Haha, priznam, sem alergična na RKC, in njihove načine "poslovanja", ne toliko na same vere/verovanja. Glej komentar od BW.

    Tnx for stopping by...

    OdgovoriIzbriši
  12. Sam sem hodil v cerkev k maši in drugim bogoslužjem od ranega otroštva. Vzgojen sem bil doma, v katoliškem duhu, redno sem hodil k verouku (v osnovni šoli in v času srednješolskih let). naučil sem se biti dober, pošten, vedno pripravljen za pomoč, solidaren, ...
    Po maturi sem se zato odločil, v želji da bi še bolj in lažje pomagal ljudem, in vstopil v red frančiškanov. V dvanajstih letih redovništva in petih letih duhovništva si vedno znova prizadevam pomagati ljudem. Poznam veliko duhovnikov in malo je takih, ki ustrezajo zgornjemu opisu. Vem pa, da obstajajo tudi taki. Na žalost. Vendar oni niso vsa Cerkev. Veliko več je dobrih, delovnih, odprtih za pogovor, ...

    Še o peklu, kot je zapisano v Kompendiju katekizma katoliške Cerkve (http://www.vatican.va/archive/compendium_ccc/documents/archive_2005_compendium-ccc_sl.html):
    212. V čem obstaja pekel?

    1033-1035
    1056-1057
    Pekel obstaja v večni obsojenosti tistih, ki po svobodni izbiri umrjejo v smrtnem grehu. Glavna kazen pekla obstaja v večni ločenosti od Boga, v katerem edinem ima človek življenje in večno blaženost, za kateri je bil ustvarjen in po katerih hrepeni. Kristus izreka to stvarnost z besedami: "Proč izpred mene, prekleti, v večni ogenj!" (Mt 25, 41).

    213. Kako se sklada obstoj pekla z neskončno božjo dobroto?

    1036-1037
    Bog, ki je ustvaril človeka svobodnega in odgovornega, vsekakor spoštuje njegove odločitve in hoče, "da bi vsi stopili na pot spreobrnjenja" (2 Pt 3,9). Zato je človek sam, ki se v polni avtonomiji prostovoljno izključi iz občestva z Bogom, če do trenutka svoje smrti vztraja v smrtnem grehu ter zavrača božjo usmiljeno ljubezen.

    Kot kristjan, redovnik in duhovnik tudi jaz upoštevam znanost, je ne zanikam, jo celo spodbujam, tako kot so jo mnogi predhodniki v redovništvu in duhovništvu.

    Pa brez zamere.

    http://papa.rkc.si/blog/

    OdgovoriIzbriši
  13. Jaz sem vceraj pil z 3 zupniki hladno kokakolo, ali je to kaj narobe, zima je, pa mrzlo je, oni pa so me povabili na kokakolo, grozni so, in to hladno kokakolo, jaz ne morem več pit od takrat čaja, pijem še samo mrzlo kokakolo.

    OdgovoriIzbriši
  14. ..."se zgražam nad ljudmi, ki so "pridni" ker se bojijo pekla, in izkoriščanje ljudi s strani Cerkve za jih imet pod nadzorom, z ustrahovanjem."
    Nevem od kje ti izkušnja ustrahovanja ljudi v Cerkvi, če si sama lepo zapisala, da Cerkve ne poznaš in da si, do sedaj, bila v cerkvi samo 4krat? Tudi sam sem vedno hodil v Cerkve in k verouki in tudi po končani srednji šoli sem dokončal študij teologije in bil posvečen v duhovnika, kar sem še danes. Čeprov sem v Cerkvi vse svoje življenje, nisem nikdar srečal načina oznanjevanja, ki ga zgoraj omenjaš, namreč ustrahovanja in nevem kaj še. Takšen način je bil v času Trubarja, mogoče kje, ne pa danes.
    Nekdo je v komentarju napisal, da lahko veruješ, pa ti za to ni treba hoditi v Cerkve. Ja res je. lahko, vendar, samo v Cerkvi se srečaš z Jezusom Kristusom, ki je edini odrešenik. Lahko se sam učiš igrati na klavir, vendar ne boš nikoli dosegel tiste stopnje znanja, kot bi jo če bi šel v glasbeno šolo. Cerkve ne želi imeti nobenega pod nadzorom, meni kot duhovniko prav nič ne koristi, če imam deset ali pa pedeset ljudi pri maši. Vsak človek je svobodno bitje in edina Cerkev je tista, ki to nenehno poudarja. Veliko več je opranih možganov zunaj Cerkve kot pa v njej.
    Pa brez zamere in lep pozdrav vsem Andrej kpl

    OdgovoriIzbriši
  15. akvarij -
    mogoce pa so bili zupniki v tvoji mladosti bolj prijazni zato, ker si bila mlajsa? Ali pa zato, ker takrat ni bilo takih blogov in casopisov, kot jih imamo danes?

    OdgovoriIzbriši
  16. @ Br. Janez,
    hvala za fer odziv.

    Verjamem, da je človekova osebnost sestavljena iz dejavnikov dednosti, okolja in samodejavnosti. Torej: Br. Janez je dober in pripravljen pomagati zaradi sebe, zaradi vzgoje, in zaradi tega, ker mu je to všeč. Ne pa zato, ker sta ga verouk in vera "naredila" takega. Prepričana sem, da sta katoliška vzgoja in verouk pripomogla k temu, in nadgradila Tvojo osebnost, odločitev za tak študij pa še dodala vrednost. Vsekakor pa to ni ključ, garancija, do serijske proizvodnje dobrih ljudi. Bi bilo pač preveč lahko. In ne more bit vsak dober.

    Sem šla pogledat link, tudi Tvojo stran (ki je, mimogrede, odlična!), in bom prebrala tudi Tvojo diplomsko. Je sicer težko branje zame (ker je spisana zelo strokovno), ampak se bom prebila skozi. Nekaj strani sem že preletela.

    @ Kpl. Andrej:
    ustrahovanja v smislu "Če ne boš priden...", "Če boš grešil...".
    To sem doživljala kot majhna. Ne preklinjaj, ne ..., ne... Zakaj, nona? Ker če boš, boš šla v pekel! In pekla sem se bala, še kako! Se pravi, da je učinkovalo.

    @ Vsi:
    To ni antipropaganda Cerkvi. Jaz sem dogodek zapisala tako, kot sem ga doživela. Proti sami veri, verovanjem, nimam nič. V vrsticah o Trubarju sem tudi izrazila strinjanje, da lahko ljudje najdejo stik z bogom tudi doma, ne nujno v cerkvi. Sem tudi napisala, da srečni tisti, ki jim to daje mir.

    Razumem, da vam ni vseeno, in res sem "vas" malo popljuvala. A vendar, to so moja razmišljanja. Spremeniti jih ne morete. Živi, in pusti živeti, kajne? Od vas pričakujem toleranco, da eni verjamejo, drugi pač ne. Ali jo pričakujem neupravičeno?

    V opravičilo pa: upoštevajte kategorijo zapisa. Ta zapis ni zastonj v tej kategoriji ;)

    Srečno!

    OdgovoriIzbriši
  17. Dva obiskovalca sta se v galeriji moderne umetnosti ustavila pred isto sliko. Prvi z jeznim izrazom na obličju spregovori: "Kakšna packarija barv! Res čudno, da imajo pogum izpostaviti takšno sliko!"
    Drugi je obstal zamišljen. V sebi je razmišljal: "Škoda, da ne morem razumeti. Verjamem, da je to sliko naredil res veliki umetnik, ampak jaz ga ne razumem. Morda, prej ali pozneje, bom tudi sam razumel smisel in bistvo tega prelivanja barv."
    Staro modrost in pregovor, da "videz vara", je super izrazil A. de Saint Exupery v svojem Malem princu, ki pravi: "Bistvo je očem nevidno. Kdor hoče videti, mora gledati s srcem!"
    Sovica Oka, bolj kot presojanja stvari, ki jih ne poznaš, in jeze zaradi tega, ti želim pogleda v bistvo!!!!! ki je očem nevidno. Morda je prav blizu tebe! Pred vrati: trka in čaka! Išči!

    OdgovoriIzbriši
  18. @ Smajda:
    razumem, kaj si hotela povedat, ampak ne vem, če je bilo tole s sliko prav posrečeno. Jaz imam rada abstraktne slike, take, "packarije". Vendar: ne trudim se razumeti, kaj je hotel umetnik s tem sporočiti. Zakaj bi morali vse razumeti? Jaz si ne želim razumeti vsega. Ergo: če bi hotela "razumeti" mašo, bi morala iti skozi obhajila, birme, in vse ostalo.

    Preberi še enkrat moje odgovore v komentarjih. To je bilo moje doživetje... Nič ne more spremeniti tega. Malo sem že naveličana pisat, da nimam nič proti veram in verovanjem. Ampak vsi to spregledate. Videli ste samo tisto, kar vam je ustrezalo - se pravi tisto, kar vas je zbodlo.

    Dovoli, da obstajajo(-mo) tudi taki, ki ne verjamemo. V JK. Mogoče verjamemo v kaj drugega. Toleranca?

    Pozdrav, hvala za komentar!

    OdgovoriIzbriši
  19. @P
    Jaz "svojim" zmeraj pravim, če hodite v cerkev zaradi župnika, TAKOJ NEHAJTE!

    Odprtost in tolerantnost Cerkve, kot skupnosti se kaže v sprejemanju vseh, ne le tistih, ki spolnjujejo določena "zunanja" merila. Npr. nosijo stare cune, vozijo star avto,... a je to kaj dobrega ali slabega smo po sebi, je človek ki vozi Tourana zato slab? Se strinjam da ni primerno za duhovnika še manj če je redovnik, da govori o skromnosti, sam pa živi na "veliki nogi" ... vendar naj ga škof zaradi tega izžene iz župnije? Tisto, kar se mi je vedno zdelo v Cerkvi lepo, je da pravzaprav ni nobene prisile po Jezusu si povabljen da delaž dobro POVABLJEN ne prisiljen in tudi tvoji bližnji, starši, bratje, sestre,... naj bi te vabili ne prisiljevali, čeprav je morda tvoje življenje neskladno z Jezusovim naukom. Kdor je brz greha naj prvi vrže kamen! Začnimo pri sebi, ne pri drugih!

    OdgovoriIzbriši
  20. Spolno nasilje nad mladoletnimi v novomeški škofiji in zavodu F.I.Baraga

    Zavod Friderik Irinej Baraga je ustanovila novomeška škofija. Zavod ima
    med drugimi dejavnostimi tudi konservatorij za glasbo Jurij Slatkonja.

    Na omenjenem konservatoriju poučuje prof. Milko Bizjak. Omenjeni
    profesor je med urami orgel otipaval štiri dijake, jim govoril, da imajo
    lepe gležnje, itd..... To je huda oblika spolnega nasilja nad
    mladoletnimi osebami. Te stvari so se dogajale že preteklo šolsko leto
    pri enem učencu, ki se le tega ni upal povedati, dokler se ni letos
    spolno nadlegovanje razširilo še na tri učence.

    Učenci so o tem obvestili ravnatelja g. Aleša Makovca. Ta je učence
    obsodil in o njih na šoli in izven nje razširil zelo slabo mnenje
    (poklical je tudi na glasbeno šolo Marjana Kozine in profesorici
    pojasnil kakšen "pokvarjen" učenec je prišel na konservatoruj iz njihove
    šole). S tem je zaščitil prof. Milka Bizjaka, da je ostal na šoli.
    Učenci so tako postali žrtve nasilja kar dvakrat. Na šoli je ravnatelj
    zbral podpise učencev, ki niso imeli težav z omenjenim profesorjem. Tako
    je še enkrat hotel dokazati njegovo nedolžnost, seveda pa je vsakemu
    jasno, da tak človek ne bo spolno nadlegoval vseh učencev, ampak si jih
    bo izbral samo nekaj. Ko pa je bilo vsem jasno, da se to res dogaja, je
    ravnatelj začel govoriti, da se tako uči orgle, da mora učitelj prijemti
    dijaka in ga usmerjati... Vendar vsak pameten človek začuti, kdaj gre za
    strog profesorski prijem in kdaj za otipavanje. Poleg tega je Makovac
    vedel koga je pripeljal oz. pozna sporno zgodovino Bizjak Milkota(zaradi
    enakega početja je moral Bizjak oditi tako iz Glasbene šole v Kranju kot
    tudi iz orglarske šole v Ljubljani).

    Na šoli se dogaja še več stvari. Dijaki so vidno opazili dejanja, ki
    nakazujejo na razmerje med ravnateljem in podravnateljico
    konservatorija. Roka umije roko, dejstvo je, da se g. Aleš Makovac in g.
    Milko Bizjak medsebojno ščitita, dejstvo pa je tudi, da imata vso
    podporo za svoja početja tudi na škofiji, tako pri škofu kot tudi pri
    Fabijan Silvestru, katerega sumljiva spolna preteklost že tudi prihaja
    na dan. Ker je bilo na šoli veliko govoric, jih je ravnatelj enostavno
    utišal z izjavo, da bodo iz šole izključeni vsi dijaki, ki bodo govorili
    o teh stvareh

    O nastali situaciji so bili že v zadnjem tednu meseca oktobra in prvih
    dneh novembra 2007 obveščeni in naprošeni, da pomagajo novomeški škof g.
    Andrej Glavan, direktor zavoda dr. Janez Gril in ljubljanski nadškof
    msgr. Alojz Uran. Vsi našteti pa ZAVESTNO ščitijo, podpirajo in tudi
    omogočajo tako početje s strani Bizjaka, Makovca in Jeničeve.

    Starši smo tudi zahtevali takojšen odstop ravnatelja konservatorija in
    profesorja Milka Bizjaka, in poudarili da bomo v nasprotnem primeru
    stvar predali naprej v postopek kriminalistom in javnosti. Ker novomeška
    škofija s škofom in direktorjem zavoda ni storila nič, smo se morali
    poslužiti slednje možnosti.

    Zanimivo pa je tudi dejstvo, da je zadevo obravnavala novomeška
    policija- kriminalisti, ki pa je na koncu dejala, da ker je bila
    anonimna prijava , ne morejo nič narediti(zakaj potem obstaja anonimna
    telefonska številka).

    Kako naj starši dijakov otroke učimo o morali, potem pa se gredo
    pohujševati na cerkveno šolo. Postavlja se nam vprašanje, zakaj cerkev
    dopušča, da se to dogaja in vso svinjarijo pometa pod preprogo.


    Zaskrbljeni starši

    OdgovoriIzbriši
  21. PREKLIC IN OPRAVIČILO

    Podpisani Matej Burger se opravičujem prof. Milku Bizjaku, katerega ugled in dobro ime sem nekrščansko oblatil v javnosti in s tem prizadejal hude duševne bolečine tudi njegovim staršem, prijateljem, sodelavcem in učencem.

    Bil sem naivna žrtev zlonamernih lažnih govoric, ki so jih razširjali nekateri laiki in duhovniki zunaj in znotraj novomeške škofije ter peščica nahujskanih učencev Konservatorija za glasbo J.Slatkonja v Novem mestu. Šele sedaj se zavedam, da sem bil zmanipuliran in vpleten v neuspelo ter razkrinkano zaroto zoper vodstvo in sodelavce glasbenega konservatorija.

    S to izjavo preklicujem in globoko obžalujem vse nizkotne lažne obtožbe zoper prizadetega, ki sem jih širil v javnosti in jih v decembru 2007, pod psihičnim pritiskom, pisno, osebno in nezakonito poslal iz računalnika na forume: novomesto.org., sovicaoka in ringaraja, pod vzdevkom “zaskrbljeni starši”.

    Matej Burger

    OdgovoriIzbriši