nedelja, 27. januar 2008

Dalle stelle alle stalle (Dogorele zvezde)

So bili 2 leti starejši od nas, skupinice prijateljic. Srečevali smo jih ob nedeljah, enkrat mesec, ko nam je bil dovoljen izhod v disko. Osmošolke s periferije, heh, ki niso smele še ostajat zunaj za "tapravi" disko, ampak le za nedeljsko popoldansko matinejo, pa še to ne vsak teden.

Iz klape sta izstopala dva: frajer in fajter. Frajer je bil takrat najbolj popularen tip v mestu, in v najbolj hudi klapi. Punce so se lepile nanj. Prijazen, simpatičen, lepo oblečen. Ja, pripadniki te klape so bili znani po lepih oblekah. Bilo je obdobje raperja Snowa, 2 Unlimited, obdobje identifikacijskih vojaških ploščic, ki smo jih namesto verižic nosili okrog vratu, če vam to kaj pove, in rdečih širokih kavbojk, Martinsk in Getta Grip bulerjev ter nanizanke Beverly Hills 90210. Banda je bila opremljena z vsem, kar je bilo moderno.

Za frajerja je bil še navaden robček preveč... navaden, zato je za brisanje smrklja uporabljal rutko, bandano, njegov zaščitni znak. S sestro še danes zgroženo pomisliva, kakšno nespoštovanje do rutke, ker se jo je praviloma nosilo okrog zapestja ali zavezano na šolski torbi, skupaj s plastičnimi dudami. Nikakor pa se je ni uporabljalo kot robec.

Meni je bil všeč fajter. Tisti, o katerem so pravili, da je pretepel punco, ker mu ni dala, zaradi … obdobja ženskih stvari. Tako nedosegljiv in hladen je bil, prav nič ženskar, kot je bil frajer. Blond, z modrimi, ledenimi očmi. Moja prva izbira. Arijska hladnost barv v kontrastu z mojimi, mediteranskimi.
Ampak od slovesa težkega
džeka je ostal samo sloves. Saj veste, kako je, če si preveč pijan celo za ... Leta kasneje me je poklical in sva se dobila. Zanimivo, kako hladno je še vedno deloval, kot v dobrih starih časih, ko je kraljeval po Cankarjevi ulici in tisti Gradnikove brigade. Že dolgo let ne živi v naših koncih. Totalno propadel in zablodil. Letel visoko, in padel z neba, na tla. Ko so ga povozili fajterji nove narodnosti generacije.

Pred nekaj leti sem srečala frajerja v trgovini. Je rekel, da ima spodobno službo v tovarni. Pred nekaj meseci sem ga spet videla v mestu. Tista hoja, taka, zibajoča, cenene cunje, še vedno širokih krojev grunge stila, kot takrat. In z očmi, ki prebodejo. Le pogled ni bil tako samozavesten, kot je bil takrat, ko je bil star 16 let. Nekoč zvezda, danes v zatonu, se klati po mestu kot ostali džankiji. Tudi psa ima.

Glej, pes od frajerja, sem rekla sestri predvčerajšnjim, ko sva vstopali v banko in hodili mimo mešančka z ovčarjem, ki je bil privezan na ograjo pred vhodom. Presenečena me je vprašala, kako zaboga vem, da je to prav njegov pes. Ne vidiš podobnosti, sem ji rekla, in preden je rekla da ne, sem ji namignila, naj pogleda rutko, bandano okrog vratu psa.


9 komentarjev:

  1. Pismo, tudi po Gradnikovi? Zdej pej res gruntam kdo je to... Blond? Vsaj začetnice bi prpopala gor...

    OdgovoriIzbriši
  2. Jaaa... =) Martinske... moje so bile oranžne... =D

    OdgovoriIzbriši
  3. A ste mel tud kaksnga outsiderja tistga k se je druzil v glavnem sam s sabo in k so k njem prsli sam takrat k so kej nucal. Tist k je veljal za mal bolj cudnga in je pocel cist drugacne stvari k so jih pocel drugi? :)

    OdgovoriIzbriši
  4. vsak kraj ima kakšne take; frajerje in fajterje...
    enega takega blond in hladnega iz Gorice sem tudi sama poznala... le da je verjetno piko starejši kot "tvoj"
    .. in tudi on je zdaj ena zguba...

    OdgovoriIzbriši
  5. Mislim da celo vem o katerem frajerju govoriš. Nisem ziher, ampak tisti je bil nekoč glavni v mestu, zdaj pa je propalica s psom. In ja, pes ima rutko okoli vratu. Kar pa se fajterja tiče, nimam nekih idej kdo bi lahko bil.

    OdgovoriIzbriši
  6. Foka: moje martinske so bile bordo :D

    BW: pismo, tile "naši" niso bli nikoli sami, hehe... Glavna aktivnost pa je bilo pretepanje okrog, ampak med klapami, ne "random", kot danes, k te človek pretepe samo zato, ker si mu šel čez cesto kot črna mačka :D

    Akvarij: kakega starejšega Goričana bi se tudi bala, pa je verjetno že res prestar... Je hodil v Cocktail in strašil z nekimi opekami, baje ;) (Samson so mu pravili, se mi zdi)

    Alex: hja, si nisem upala z imeni, čeprav so ti ljudje verjetno daleč od interneta in blogov, ampak vseeno. Torej, ja, tisti s psom z rutko je gotovo tapravi ;)

    OdgovoriIzbriši
  7. Sovica, že dolgo se nisem oglasil..ampak sem pa danes malce po pravici zalutal semle gor...in tale štorija o frajerju in fajterju mi je polepšala dan...pa še sam ne vem zakaj...pa nisem nikoli bil ne eno ne drugo...pa ne tajim, da sem si včasih želel biti...pri svojih 16...enkrat eno, enkrat drugo...mogoče je prav zaradi svoje "življenske" značajnosti ta tvoja štorija fajn...ali pa zato ker jo lahko enostavno preneseš na vse stvari v življenju...tudi na Pahorja in Janšo...tebi prepuščam izbiro kdo je kdo... Levjesrčni.

    OdgovoriIzbriši
  8. Sovic Oka...jaz sem s Cankarjeve...mlčk mlajši...v tistem času so šjore rade brale tudi Cioe...vem po svoji sestri :))

    LP!

    OdgovoriIzbriši
  9. Joj, LH, ma kje si?! Sem že obupala (priznam) nad tabo! Razumem, da se ti ne da pisat bloga, ma vseeno se javi večkrat ;)

    Anonimni: Jaaaa, .it najstniška revija Cioe'! Joooj, kak prijeten flashback si mi naredil! Tnx!

    Bogve kolko "mlčk" mlajši si... Mi je všeč, da je blog svet prišel do NG, hehe. Lepo, da si se oglasil, hvala za komentar!

    OdgovoriIzbriši