sreda, 19. september 2007

Unisex WC-ji

Ne, hvala!

Kljub vsej veličini, marmorju in steklu, iz katerega je narejena
naša knjižnica, so pri vecejih totalno zgrešili.
Najprej je bila nekaj let konfiguracija stranišč taka, da so bili prostori za dame v pritličju, za gospode pa v prvem nadstropju. Vsaj zdi se mi. Ampak ker človek večinoma pride v knjižnico, poišče iskano in gre ven, stranišč niti ne uporablja in verjetno se vsi strinjamo, da niso bistvenega pomena v takšni ustanovi kot je knjižnica. Vendar sem zadnjih 10 dni skoraj vsak dan preživela v knjižnici po 6, 7, tudi 8 ur in tako spoznala blišč marmorja v bedi kulture obiskovalcev. (Je mogoče kdo opazil, da manjkam v blogsceni? ;)) Se kdo sprašuje kaj sem cel delavnik normalnega zaposlenega počela tam? To, da sem v upanju, da bo diploma končno narejena, raje šla pisat stran od motečih elementov dóma, ki motijo mojo odločenost za spisat tistih 60 strani. (Moteči elementi so: hladilnik, kavč, postelja, TV in internet. Tega v knjižnici ni. No ja, internet je, ampak ni brezplačen in niti brezžičen. Se pravi - ga ni.)

V vseh teh dneh in urah obiskovanja knjižničnih stranišč sem prišla do nekaterih zaključkov.

Je mogoče, da so hoteli poenostaviti sistem "ženske v enem nadstropju, moški v drugem" s tem, da so naredili obe stranišči uniseks? Tudi če prej nista bili stranišči ločeni za ženske in moške in predpostavljamo, da se jaz motim - ali je bila ideja o uniseks straniščih posrečena? Se jim je zdelo, da so naključni obiskovalci knjižnice tako intimni kot sodelavci iz odvetniške pisarne, kjer dela Ally McBeal? So pomislili, ali je uslužbencu na pultu za informacije prijetno opravljati delo dva metra od vedno priprtih vrat stranišča? Je bil načrt za postavitev stranišča točno na sredino glavnega hodnika šala ali se ga resnično ni dalo urediti v kakšnem manj prometnem delu knjižnice? Bi se mogoče dalo straniščne kabine ločiti vsaj z gips steno in ne samo s steklom mlečne barve, višine 180 cm, kjer je nad in pod njim praznina, da lahko gledaš in poslušaš (!?!) soseda, ki sedi pol metra od tebe?

Sicer pa: pohvalno, da nikoli ne zmanjka toaletnega papirja, niti mila in niti brisač za roke. Pohvalno je tudi to, da je ena od treh kabin namenjena majhnim otrokom - z mini školjko.

Dobro, toliko o kiksih knjižnice. Druga ugotovitev o straniščih v knjižnici je sad obnašanja obiskovalcev.
Vedno rečem prijateljem, ki jamrajo, da ne spoznajo nobene prave punce, da kaj jo pa iščejo po barih, in da zakaj je pa ne grejo iskat, na primer, v knjižnico. In se mi smejejo. Jaz se jezim, da se mi smejejo, ker pač primerjam bare in knjižnice kot kraja, kjer se v enem večinoma raje zadržujejo različni ljudje kot v drugem. Pa ne govorim o kadilcih, hehe. (Prepričana sem, da ste razumeli prispodobo ;)) Pravzaprav so naslednje besede namenjene tako barom kot knjižnicam, pravzaprav vsem javnim straniščem.

Ko sem sanjarila, kako bi bilo imeti lasten bar, sem razmišljala tudi o tem, kako bi v WC obesila opozorilo:

Pusti za sabo takšno, kakršno si našel!

Če bi ljudje upoštevali to opozorilo, bi bila stranišča čista (haha, optimistka, ampak pustite mi veselje in utopijo, da bi bilo kdaj lahko res) Ampak ne, to je pač pretežko - pustit za sabo čisto. Koga briga, saj nisem doma! In tako pustimo tistih nekaj kapljic lulanja na školjki, ker se pač ne usedemo in potrebo opravimo napol stoje. (Saj je vendar umazano, se spomnite? Pa ja se ne bomo usedli!) Tudi fantje pustijo kapljice za sabo, veste? Dvignjena (način: Moški) ali spuščena (način: Ženska) deska oziroma sedalna površina: prav vseeno je. Gre se za Tiste rumene kapljice. Ali ni lažje vzeti košček papirja, in obrisati za sabo, tistih nekaj NAŠIH kapljic, kot pa še bolj poscati (sem namenoma uporabila to besedo) že prej poscano? Ali ni nagravžno stopat po tujih kapljicah, pardon, tujem scanju, z dvignjenimi hlačnicami?

Pridemo iz WC-ja do umivalnika. No ja, nekateri ne pridejo do tja... Umijemo roke in jih obrišemo s papirnato brisačo. Ena seveda ni dovolj, zakaj bi šparali, saj - že spet - ni naše! Najmanj pet, če ne deset, čistih, neuporabljenih, še zloženih brisač leti v koš.
Koš: nerešljiva uganka. Sindrom bivše natakarice je še vedno v stanju pripravljenosti in ko vidim (pre)poln koš brisač, veselo stopim vanj, da potlačim papir. Ko si obrišem roke, skušam brisačko čim bolj zmečkati, da porabi čim manj prostora v košu za smeti.
Sem smešna?

6 komentarjev:

  1. lupo, ne bi ti imel lastnega bloga? mi namreč tooooliko napišeš vedno ko se oglasiš in me nasmeješ. vedno sem vesela tvojih komentarjev, si lepo berljiv, in to toliko, da bi te rada brala kot samostojnega pisca! (se mogoče kje skrivaš, na kakem "iks" blogu, hihi?)

    nisem vedela, do danes, kaj je "podmornica", tnx! tudi tega o stenah, pošpricanih s krvjo, nisem vedela :S :S :S, in niti tistega, da so v študentskih domovih unisex ... kar vsi prostori, hehe.

    najbolj pa me je razveselila tvoja pohvala na račun mojega načina pisanja, priznam! jaz namreč pišem zaradi samega pisanja, ne toliko zaradi teme prispevka. ampak to gotovo že veš, dragi zveti bralec ;)

    kmalu nasvidenje!
    pozdravček...

    OdgovoriIzbriši
  2. nisi smešna, si pa odgovorna in takih ljudi v Sloveniji vedno bolj primanjkuje, žal

    OdgovoriIzbriši
  3. Oila
    spet jaz =P

    Zame so tisti, ki pustijo za seboj na WC-ju umazano egosti, ker najverjetne razmišljajo tako:'Važno da opravim jaz. Drugi pa se znajdite!'
    Mogoče, da pretiravam oz. se motim. A se mi zdi to še najbolj smiseln razlog.

    OdgovoriIzbriši
  4. @sovica

    :) Njp! Nimam bloga, enostavno, ker bi se ga prehitro naveličal.

    Saj veš kako je .. ko pridobiš neko znanje si rečeš .. aha , a to je b'lo to .. hmmm... zanimivo ... "let's move on". oz. "idemo dalje"...

    Od tu dalje do konca beri kot ekstremno zabavo !!!

    V 95% tipičen dvojček, žal ... ;p.

    Sicer pa ti moram napisat kaj več kot "DA" ali "NE" že zaradi tega, ker so nam ta dva odgovora že v srednji tehnični šoli označili kot "nezadostna", sploh pa veš kako je težko vreči kar bistvo ven, če prej ne pripraviš terena ... na tržnici bi rekli da "ne gre SPLloh" :).

    In če povrh vsega upoštevaš, da nam že kake 5 let naš mobilni operater pravi da je beseda vsak dan manj vredna jih moramo za isto ceno pač vsakič malo več napisat :D :D :D

    In priznam ... komentiranja se res ne naveličam nikoli ... ponavadi je še tako, da bolj kot sem utrujen ali zaspan .. večje kvasim.. :)

    In če še nisi opazila je ta moj odgovor eno čisto navadno nakladanje, samo da potrdim vse kar sem zgoraj naštel.... in da lahko natipkam še eno in še eno črko več ... :) mogoče tudi ti dve..

    Ko boš čez nekaj let izdala knjigo iz tega bloga, ki bo prav gotovo uspešnica, mi boš hvaležna za tako nakladanje da se bodo bralci resnično spraševali ... "pa ka ti je ta nor?" in potem bodo začeli brati in iskati po knjigi objave kjer je spodaj moj komentar, seveda bodo takoj pomislili, da gre tukaj za enega izjemno egocentričnega človeka, ki si domišlja, da je najbolj pameten na tem svetu in da si dovoljuje analizirat že 10 let vnaprej njihove občutke. :) noro.. nedopustno ... ;)

    Ja.. vidiš ... tako je to ... :D :D :D :D

    Upam, da te nisem preveč nahecal ... čeprav je bil ravno to moj namen... ;)

    Sam sem v firmi rekel, da bi mi moral vsk plačat vsaj polovico svojega zdravstvenega zavarovanja, ker povzročam smeh, kar pa je tako ali tako pol zdravja. :)

    Aja ... pa brez skrbi lahko moje misli, mišljenja in besedilo uporabiš neomejeno in te ne bom obtoževal kraje teme na blogu in avtorstva ... :) Vsak komentar je tako inspiracija, kar pa je stvar trenutka, stvar miselnega toka, ta pa je odvisen od lokalnih spremenljivk.

    ... a se ti še vedno dozdeva, da raztezam tale post ;p :D

    .. ok dobila si me ... ne bom več ..

    .. v nadalje samo po enega...

    .. če bo seveda taka tema, da me bo v možganih malce zažečkalo in bo treba preko prstov in tipkovnice popraskat v tole okence...

    "kup smeha pa"

    LP

    OdgovoriIzbriši
  5. Ha! Po scanju stopas v cevljih. Brisace bi pa morala lepo zloziti nazaj v taksno obliko kot so bile pred brisanjem. Tako namrec zavzemajo precej manj prostora kot tiste zmeckane! ;)

    Stranisca so 'a fun place'. Sploh moska. Prides na stranisce, vidis dva, ki se poznata, vsak na svojem pisoarju, debatirata. Vmes pa en pisoar separacije.

    Takrat se nalasc postavim tja vmes! Oba vedno takoj utihneta in se obrneta vsak v svojo stran. Nastane taka neprijetna tisina, meni gre na smeh, ko se poigravam z mislijo, da bi jima rekel naj se kar pogovarjata naprej, da me ne moti.

    OdgovoriIzbriši