torek, 26. junij 2007

Siol ali ne Siol, to je zdaj vprašanje...

Naročnica Siolovega Duo paketa sem od novembra 2005. Ja, še od takrat, ko je bil človek, ki je želel ADSL povezavo, primoran zraven kupit še ISDN. Tudi jaz, kot mnogi drugi tech laiki, nisem vedela, da ti dve zadevi sploh nista tehnično povezani, v smislu ADSL brez ISDN-ja ne more funkcionirat. Barabe!

Želja po hitrem internetu (1024/256 kbits/s) je bila velika. Bila sem med prvimi v krogu znancev in prijateljev. In sem ga naročila, tale paket... Za 59.000 SIT. Sam ADSL je bil v akciji za 1 SIT, ostalih 58.999 SIT pa je šlo za dva telefonska aparata, mislim da najem malih belih škatlic - modemov, ter namestitev te mehanizacije. Naj povem, da je akcija trajala do 30. novembra in jaz sem, naivnica, hitela. Ampak, glej čudo, akcijo so podaljšali do konec decembra, in kasneje se je izkazalo, da akcija 1 SIT sploh ni akcija, ampak navaden nakup in so vsi dobili ADSL za 1 SIT.
Ampak, dobro, sem malo pozabila na 60 tisoč, saj je internet je veselo šibal in delal non stop. Za 5.900 SIT na mesec.

In potem se je zgodilo da je imel naročnik možnost sam montirati vse (kar je zmanjšalo stroške montaže), ISDN ni bil pogoj za nakup ADSL-a, naročnina se je povišala za 500 SIT, (na 6.400 SIT) in jaz sem izgubila status študenta, kar je naročnino povišalo na 8.000 SIT in zgodilo se je, popravek: dogaja se tudi to, da enkrat na mesec vse skupaj ... mrkne.
Ja, mrkne. In to bi rada danes delila z vami.

Včasih popoldne, včasih ponoči. Ni pravila. Saj je že večkrat vse skupaj ... mrknilo, ampak sem klicala na 080 1000, Siolovo pomoč naročnikom, in vse se je rešilo. Dokler nisem ugotovila, da me vsakič, ko kličem, odpravijo z istim postopkom: Kličem, povem uporabniško ime in kje je težava. Na začetku sem mislila, da dejansko vejo, kje je težava in sem ubogala njihova navodila. Vedno isto... Povem uporabniško ime, na drugi strani se sliši tipkanje. Tišina. Sledijo navodila. Seveda vedno ista. (Ampak jaz sem potrebovala vsaj petkrat klicat, da sem uštekala.) Odklopite modem iz vtičnice. Zdaj odklopite še router. Počakajte eno minuto. Vklopite modem, vklopite router. Z operaterjem čakava, da se vzpostavi povezava. Saj veste, tista ikonca v vrstici zraven ure. Kjer nekaj sekund šiba gor in dol taka rumena pikica. Ali kvadratek, karkoli že je.
A dela? Ne. Kakšno napako vam javi? Ammm... nobene, v brskalniku piše, da "Internet Explorer could not connect". Ok, bom javil napako naprej. In v eni uri je bilo poštimano. Cool!

Od moje ugotovitve naprej pa, kadar kličem, vedno povem (in jim s tem ne dam možnosti, da igrajo za pridobitev časa), da sem vse že resetirala, se pravi odklopila modem in router in vse, kar so mi vedno rekli. In še vedno nič ne dela. Opa! Ups, kaj pa zdaj? Samo trenutek, rečejo. In dajo zvok na "mute". Domnevam, da se posvetujejo s kolegom. Se ponovno javijo, brez rešitve. Oziroma s to rešitvijo, da bojo javili napako naprej.
Saj, na začetku me to ni motilo, ker nisem imela toliko časa za internet in je bila edina zabava pobiranje muzike z Mulo. Ali pa pridobivanje informacij za namene šole. Zdaj pa je drugače! Sredi največjega navdiha za pisanje diplome, hehe, pade povezava! V zadnjih 6 mesecih kar štirikrat! Od tega se je že dvakrat zgodilo, da je šla ravno na petek. Prvič sem bila brez "okna v svet" ves vikend. Nepojmljivo. Drugič, pred nekaj tedni, sem bila malo bolj korajžna (beri: napičena in jezna) in sem spet klicala. Petek, tri popoldne. Reset procedura. Čakanje. Bomo javili napako naprej. Ok... kaj sem pa hotela... Odložim in kar naenkrat se spomnim, da sva z enim od operaterjev enkrat govorila o motnjah na telefonski liniji, ter da je tam težava, in ... ideja! Kličem 116, Telekom - prijava motenj. Oglasi se mi prijazna ženska in mi pove, da je sicer pozno, da bi že tisti dan odpravili napako, ampak da imam srečo in da je eden od njihovih terenskih delavcev še na rajonu naše občine. Še malo podebatiram z njo - izkoristim, ker je prijazna, da mi pove, kak protokol imajo na Telekomu / Siolu, ko nekdo javi napako. In mi pove, da napako javijo šele zvečer, ne pa takoj, ko je bila prijavljena s strani naročnika! Aja!?! Halo?! Potem pa res ni čudno, da sem bila cel vikend brez interneta!
Da ne bom predolga - internet je začel spet delat čez eno uro. Yes!!

Ampak, se sprašujem, da kdaj bo naslednjič nastopil mrk? Ko bom na video - razgovoru z delodajalcem v Angliji? (hehe, magari :))

Skratka, sem v fazi, ko se sprašujem, ali zamenjati Siol za nekaj drugega. Očke je padlo na Voljo - nimam namreč neke izbire, saj v naselju, kjer živim, ne sanjamo niti o kablu, kaj šele o kaki optiki. Ki je tako blizu in hkrati tako daleč.

Ja, Voljatel omrežje... Sem malo pregledala ponudbo in mislim da sem pripravljena tudi potrpeti, tudi, če bo povezava še naprej padala, kot pri Siolu, ampak bom imela vsaj to zadoščenje, da bom plačevala manj! Precej manj. Zdaj: 34€ za internet plus 15€ za ISDN telefon, kar znese 49€! Proti 21,50€ od Volje (IP telefonija + internet!). Vsaj tako oglašujejo... OK, kje je fora?

Pravzaprav imamo hišni telefon samo zaradi starih staršev. Tako da... nekako MORA BIT. Od GSM-ov in ADSL-a naprej (in s tem Skype-a, MSN-ja in ostalih VOIP programov za neposredno komunikacijo), nam hišni telefon res ne rabi. Zakaj torej plačevati? Sovin račun za ISDN, maj 2007: klici v notranjem prometu: 1.22€ (6,2%), klici v Mobitel omrežje: 1.59€ (8%), klici v medn. prometu: 1.60€ (8,1%), naročnina: 15.42€ (77,8%). Skupaj: 19.83€ (100%)

:-O

Počutim se kot osel... No, zdaj pa grem raziskovat drobni tisk Volje...

Ni komentarjev:

Objavite komentar